Gå til innhold

Hva har skjedd med de som gjorde dette? STERKE BILDER


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå så jeg ikke lenken, og har heller ikke noe ønske om det. Jeg er selverklært dyreelsker og har 3 hunder (men kunne gjerne hatt 30 ;) ).

 

At noen klarer å torturere dyr er meg fullstendig uforstående og min definisjon av slike "mennesker" er at de burde sløyes langsomt etter den gode gamle oppned buksprettemetoden de brukte i middelalderen.

 

Samme med hun der danske jævla fetta som kastet levende hundehvalper i elva, innpakket i striesekker, mens hun sto og lo.

 

Jeg tror de skal være glade de ikke møter meg. Jeg har noen aldeles fortreffelige metoder jeg kunne tenkt meg å prøve ut på dem.

 

Tror jeg ville variert mellom metode 10, 2 og 1 fra denne listen. (Ingen "stygge" bilder, men noen forklarende tegninger).

 

JA! Jeg spiser kjøtt, men jeg spiser ikke kjæledyrene mine, og jeg spiser ikke halalmishandlet kjøtt.

Lenke til kommentar

Dette klippet har vært stort på nettet i lengre tid. Den tilhører kategorien knusevideoer som er ulovlig i store deler av verden. Sjangeren går ut på å tråkke ihjel små dyr, det være seg katter, hunder, marsvin etc. Det finnes mennesker der ute som faktisk liker å se slike videoer.

 

Det er viktig å huske at dette er mennesker som er forstyrret i mindre eller stor grad. Det var faktisk en professor i psykologi fra området der dette skjedde, som uttalte seg om dette klippet og mennesker som fant det underholdende. Vedkommende hadde ikke mange lovord å komme med.

 

Denne saken er litt spesiell. For kvinnen som utfører denne handlingen har dette faktisk fått store konsekvenser. Dyrevernorganisasjoner både i Europa og i lokalmiljøet klare å spore opp kvinnen, som jobbet som sykepleier på et lokalt sykehus og har to små barn. Vedkommende fikk sparken fra stillingen sin og måtte flytte fra byen hun bodde i grunnet massivt sinne. Vedkommende drev en side på nettet der det florerte med slike videoer. Ønsker ikke å lenke til denne siden, men den er nå tatt ned.

 

Dette er trist og viser hvilken enorm utfordring man har hva gjelder dyrevern i store deler av verden.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Dyrevern og sånt er flott det,

men avogtil får jeg inntrykk av at enkelte reagerer sterkere på vold mot dyr enn på vold mot mennesker.

 

Jeg bestemte meg for å ikke å se videoen, for jeg har ingen interesse av å se en kattunge bli trampet ihjel. Dog,en katt er en katt. Et menneske er et menneske.

 

Hva ville vært en rettferdig straff?

Lenke til kommentar

Dyrevern og sånt er flott det,

men avogtil får jeg inntrykk av at enkelte reagerer sterkere på vold mot dyr enn på vold mot mennesker.

 

Jeg bestemte meg for å ikke å se videoen, for jeg har ingen interesse av å se en kattunge bli trampet ihjel. Dog,en katt er en katt. Et menneske er et menneske.

 

Hva ville vært en rettferdig straff?

 

Samme behandling mot henne som hun ga kattungen hadde jo streng talt vært rettferdig, sånn egentlig hvis man skal tenke saklig og logisk på det.

 

Er lett å si at en katt er en katt og tro at mennesker er så mye mer verdt enn dyr når man er av den rasen som rår mest makt i verden akkurat nå. Men hva er det som gjør ett menneske så mye mer verdt enn en katt? Hvordan kan noen påstå at ett menneskeliv er mer verdt enn ett katteliv? Selvsagt, man kan argumentere med at mennesker har en sjel, en personlighet osv, men det har jo katter også hvis man skal se på det slikt.

 

Eneste grunnen til at man tror at menneskeliv er mer verdt er jo på grunn av at din mor, din søster, din bror, din far, din onkel, din tante, din bestemor og alle de andre der er mennesker. Vi er ikke mer verdt, men mange av oss velger å tro det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man tror at en hund kommer til å bite mennesker, avliver man den. I vårt samfunn har ikke dyrene noe å stille opp med mot mennesker i verdispørsmålet.

 

For å avgjøre om noe er mer verdt enn noe annet, må man først finne ut: Hvordan måler man egentlig verdi?

 

Jeg er av den oppfatning at menneskeliv klart er mer verdt, noe jeg kan vise deg gjennom diskusjon. Jeg er interessert i dine synspunkter. Hvis en katt er like mye verdt som et menneske, hvor trekker du grensen?

 

Er en mus like mye verdt som et menneske? Er et insekt like mye verdt som et menneske? Hva med bakterier?

 

 

Når det gjelder dama i videoen. Jeg har ikke sett filmklippet, men det var en grunn til at hun gjorde det. Kanskje penger? Noe som får meg til å ville spørre alle de som klikker i tråden her. Hvor mye penger skulle til for å få dere til å drepe en kattunge?

 

Jeg prøver på ingen måte å forsvare det som ble gjort, men det er et tankekors over hva som motiverer grusomme handlinger og hvem som er i stand til å gjøre det.

 

For en million kroner hadde jeg sikkert tatt livet av en kattunge. Jeg liker det ikke, men en million kroner er en million kroner.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar

Hvis man tror at en hund kommer til å bite mennesker, avliver man den. I vårt samfunn har ikke dyrene noe å stille opp med mot mennesker i verdispørsmålet.

 

For å avgjøre om noe er mer verdt enn noe annet, må man først finne ut: Hvordan måler man egentlig verdi?

 

Jeg er av den oppfatning at menneskeliv klart er mer verdt, noe jeg kan vise deg gjennom diskusjon. Jeg er interessert i dine synspunkter. Hvis en katt er like mye verdt som et menneske, hvor trekker du grensen?

 

Er en mus like mye verdt som et menneske? Er et insekt like mye verdt som et menneske? Hva med bakterier?

 

Det at man avliver hunder når de biter vitner bare om hvor egoistiske og rett og slett dumme vi mennesker er. Først så bare skaffer mange seg hund uten å gjøre noe form for research for å finne ut av hva slags hund de burde skaffe seg eller tenke på om de burde skaffe seg hund overhode, så kjøper vi av useriøse oppdrettere som driver med dårlig avl, for så å klage når vi sitter igjen med en nervøs hund som biter en unge som drar hunden i øret.

 

Dyrene står ikke opp mot oss når det gjelder slikt på grunn av at det er vi som har makten. Hadde en løve plutselig vært mer verdt på grunn av at de var flere enn oss og vi levde i frykt for å gjøre noe galt så de tok livet av oss? Hvordan kan man måle verdi av ett vesen ved å se på hvor stor makt de har over andre?

 

Jeg personlig tror ikke at vi innehar noen sjel eller lignende, så da skjønner jeg på ingen måte hvordan mennesker kan være mer verdt enn andre dyr, så min konklusjon blir jo til at mange av oss tror at vi er mer verdt enn dyr på grunn av at det er andre mennesker vi har nært, selv om vi også holder kjæledyr.

 

Når det er sagt så er jeg også med i den oppfatningen om at alle må gjøre det man kan for å overleve. Unødvendig, ondskapsfull torturering av dyr er ikke noe vi må gjøre fordi vi må overleve, denne kvinnen hadde også fast jobb så det var heller ikke slikt at hun ble ''tvunget'' til å tråkke kattungen ihjel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder dama i videoen. Jeg har ikke sett filmklippet, men det var en grunn til at hun gjorde det. Kanskje penger? Noe som får meg til å ville spørre alle de som klikker i tråden her. Hvor mye penger skulle til for å få dere til å drepe en kattunge?

 

Jeg prøver på ingen måte å forsvare det som ble gjort, men det er et tankekors over hva som motiverer grusomme handlinger og hvem som er i stand til å gjøre det.

 

For en million kroner hadde jeg sikkert tatt livet av en kattunge. Jeg liker det ikke, men en million kroner er en million kroner.

 

Jeg hadde ikke klart det, men hvis det var en kattunge som led og det var ingen annen mulighet så hadde jeg gitt kattungen en rask død, og ikke lagt den på bakken mens jeg spiddet den i magen og diverse andre steder i kroppen, for så å knuse hodet med foten.

Lenke til kommentar

Kan du bidra mer til vår verden enn en katt? Er du mer betydningsfull enn en katt? Er du faktisk i stand til å redde andre dyr og mennesker, bidra til samfunnet vårt og drive utviklingen fremover?

 

Mennesker er mer avanserte skapninger enn katter. Vi er i stand til flere ting. Slik sett har vi en verdi ved oss som katter aldri vil ha. Du kan redde tusen katter. En katt kan ikke redde et menneske.

 

Du spør om man kan måle verdi i makt. Ja, jeg vil si det. Det har større betydning for verden om et menneske går bort enn om en katt forsvinner. Ganske enkelt fordi vi kan påvirke omgivelsene våre så mye mer.

 

 

Jeg er ikke for dyreplaging i det hele tatt. Det er mildt sagt unødvendig.

Men, for en million kroner kunne du reddet haugevis av andre dyr.

Dog, måtte man spurt seg selv om det var verdt å ofre en for å redde mange.

Lenke til kommentar

Kan du bidra mer til vår verden enn en katt? Er du mer betydningsfull enn en katt? Er du faktisk i stand til å redde andre dyr og mennesker, bidra til samfunnet vårt og drive utviklingen fremover?

 

Mennesker er mer avanserte skapninger enn katter. Vi er i stand til flere ting. Slik sett har vi en verdi ved oss som katter aldri vil ha. Du kan redde tusen katter. En katt kan ikke redde et menneske.

 

Du spør om man kan måle verdi i makt. Ja, jeg vil si det. Det har større betydning for verden om et menneske går bort enn om en katt forsvinner. Ganske enkelt fordi vi kan påvirke omgivelsene våre så mye mer.

 

 

Jeg er ikke for dyreplaging i det hele tatt. Det er mildt sagt unødvendig.

Men, for en million kroner kunne du reddet haugevis av andre dyr.

Dog, måtte man spurt seg selv om det var verdt å ofre en for å redde mange.

 

Sånn streng talt så er det da flere millioner mennesker i verden som ikke er like verdt som de andre som er leger og sykepleiere da? Det blir bare enda mer dumt å måle verdi av en skapning på hva denne skapningen gjør for omgivelsene.

 

Og en katt kan så absolutt redde ett menneske, dog ikke fysisk men mentalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når vi snakker menneskeliv kontra dyreliv, så er det jo også mange veldokumenterte tilfeller hvor flere dyr fra forskjellige arter har reddet sine egne, og til og med mennesker.

 

Det er også fryktelig mange tilfeller der mennesker redder sine egne og dyr. Mennesker redder stort sett alltid (normale mennesker) levende liv i form av dyr og mennesker, så sant det lar seg gjøre. Mennesker er langt mer sofistikerte vesen enn dyr, og det blir derfor tullete å sette et dyreliv opp mot et menneskeliv.

Lenke til kommentar

Det er også fryktelig mange tilfeller der mennesker redder sine egne og dyr. Mennesker redder stort sett alltid (normale mennesker) levende liv i form av dyr og mennesker, så sant det lar seg gjøre. Mennesker er langt mer sofistikerte vesen enn dyr, og det blir derfor tullete å sette et dyreliv opp mot et menneskeliv.

 

Er det alltid det rette altså? Vi redder alt vi kan, selv om det betyr at de må lide for at vi ikke skal føle oss ''slemme'' er noe lignende. Dyr merker det f.eks når en av deres nyfødte er alvorlig syk, og gjør derfor kort prossess ved å ikke ta vare på barnet så det får hvile i fred.

 

Så man kan jo argumentere for hva som er ''rett'' når det gjelder å redde liv, men det bliren helt annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Dyr merker det f.eks når en av deres nyfødte er alvorlig syk, og gjør derfor kort prossess ved å ikke ta vare på barnet så det får hvile i fred.

 

I motsetning til mennesker som behandler barnet slik at det i de fleste tilfeller blir friskt og får et fullverdig liv. Barn som er født med lette funksjonshemninger ville i dyreriket ikke hatt en sjanse fordi foreldrene tar livet av dem. Mennesker evner i motsetning til dyr å se at de også kan få fullverdig liv med mening.

 

Jeg forsvarer ikke handlingen til denne damen. Faktisk blir jeg så kvalm av å tenke på det at jeg ikke under noen omstendigheter vil se den. Synes derimot det grenser til idioti når folk mener dyreliv er like mye verdt som menneskeliv. Hadde du ikke klart velge mellom bestevenn og kjæledyr?

Lenke til kommentar

Dyr merker det f.eks når en av deres nyfødte er alvorlig syk, og gjør derfor kort prossess ved å ikke ta vare på barnet så det får hvile i fred.

 

I motsetning til mennesker som behandler barnet slik at det i de fleste tilfeller blir friskt og får et fullverdig liv. Barn som er født med lette funksjonshemninger ville i dyreriket ikke hatt en sjanse fordi foreldrene tar livet av dem. Mennesker evner i motsetning til dyr å se at de også kan få fullverdig liv med mening.

 

Jeg forsvarer ikke handlingen til denne damen. Faktisk blir jeg så kvalm av å tenke på det at jeg ikke under noen omstendigheter vil se den. Synes derimot det grenser til idioti når folk mener dyreliv er like mye verdt som menneskeliv. Hadde du ikke klart velge mellom bestevenn og kjæledyr?

 

Det er ikke en rettferdig sammenligning, da dyrene ikke har en annen mulighet overhode. Det har vi, men det gjør det ikke så vi nødvendigvis er mer verdt enn dem fordi de ikke har kapasitet eller muligheten til å gjøre det samme overhode.

 

Og ja, det hadde vært så vanskelig at jeg håper jeg slipper å ta stilling til det i fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...