Gå til innhold

Hvor stille er vannkjøling??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar sjansen på følgende sammenligning: Har du hørt "støyen" fra en gammel Pentium75 maskin? I den finnes det som regel bare to små vifter. Én i poweret, og en bitteliten på kjøleribba for CPU. Ingen av disse er akkurat sjenerende, små som de er.

Omtrent slik er det med vannkjøling også, om du gjør "alt" riktig!

Atså: Knapt nok hørbart :grin:

Tør jeg tippe et sted mellom 15 og 20 Db da? Har ikke tilgang til måleutstyr!

[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-02-02 22:04 ]

[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-02-02 22:06 ]

Lenke til kommentar

H_Bozz:

Hva mener du med riktig CPU??

Dessuten vil jeg mene at man neppe klarer seg helt uten vifte på radiatoren, medmindre denne er relativt generøs i størrelsen? Om (den store) radiatoren plasseres horisontalt, kan man riktignok oppnå en naturlig gjennomstrømning av luft, men jeg tviler egentlig på at det holder?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-02 22:20, Dubsko skrev:

Kast radiatoren ut av vinduet, så har du bare psu vifta igjen og den kjører du enten på 5v ellers så mekker du til slik at du kan vannkjøle den
:grin:

Jaha, hva gjør du i 30 graders sommervarme da? Bader i stedet for å surfe på nettet? :grin:

Lenke til kommentar

Hvor stille det er med vannkjøling kommer an på radiatorvifte og chipsettvifte.Hvis du ikke bruker noen av delene vil du ikke høre noen forskjell om PC-en er av eller på.Jeg har tuklet hele dagen med en støymåler og det laveste jeg har observert er 48 dba og da har pc tv stereo osv ikke vært skrudd på. Akkurat nå er det 51 dba i rommet, med PC-en på, måleren står på stativ 1 meter fra kabinettet.

Lenke til kommentar

psu'en må du selvfølgelig modde med en 50 ohms motstand. på radiatoren må du ha en diger vifte, stikk på et metallverk (der dem samler alt av metall som kastes) der finner du sikkert noen gamle server kabinetter hvor du kan nappe ut noen skikkelige vifter.

har et par på 14,5 cm. de kan du kjøre i lydløs hastighet.

du kan finne masse spennende, fant masse vannkjølingsutstyr fx (dyser, slanger, etc).

du må betale litt da, men ikke så mye, her er det mulig å prute. gjorde faktisk fortjeneste på det ved å selge viftene videre =].

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...