Gå til innhold

Har vært kjøttfri 1 mnd!


Gjest medlem-1432

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Hva slags kosthold har du, er litt nysgjerrig på vegetarianere :p Ettersom man ikke kan spise kjøtt virker det som man kan bli veldig slapp og underernært?

 

Nå er jeg jo ganske ny på dette, så er ikke noen ekspert på vegetarisk kosthold enda, men nei. Å ikke spise kjøtt betyr ikke at man blir trøtt og underernært. Det er viktig og ha et variert kosthold, uansett om man spiser kjøtt eller ikke. Det er svært mange kjøttspisere som lider av diverse mangelsykdommer for eksempel.

Jeg spiser vel som før, untatt at jeg har byttet ut kjøtt med noe annet. Taco er enda favoritten, og jeg erstatter kjøttdeigen med: Løk, hvitløk, tomater på boks, bønner. Surrer dette med tacokrydder, og det blir minst like godt som vanlig kjøttdeig taco. :) Har begynt og bruke mye mer linser og bønner og kikerter og forskjellig i matlagingen, men som sagt, er ikke så dreven på det enda.

 

Kan man spise kylling som veggis? Ei vennine av meg var veggis i et års tid, hun spiste bare grønt og sånt + kylling.

 

Nei, man spiser ikke kylling som vegeterianer. Nå er det riktignok flere forskjellige typer av vegetarisme, ettersom hva man spiser av dyreprodukter (melk osv) men ingen vegeterianer spiser kylling. Så nei hun er ikke vegeterianer, hun syns kansje det lyder litt kult eller noe. :roll:

Lenke til kommentar

Gratulerer! Personlig hadde jeg nok ikke klart å være vegetarianer, siden kjøtt er det beste jeg vet :innocent:

 

Nesten hele familien min på morssiden er vegetarianere og de virker over gjennomsnittlig tynne. Nå vet ikke jeg om det er genetisk eller ikke, men de har hvert fall energi i massevis. De er blant de jeg kjenner som er gladest i å være aktive osv., så jeg vil tro at å være vegetarianer ville vært en god ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veggiser skjønner ikke at uten kjøtt så hadde ikke vi mennesker vært på det stadiet vi er idag, når vi snakker inteligens og utseende. Tro om et samfunn som bare spiser veggis mat over 10.000 år vil gå tilbake til apestadiet ? alltid fundert på det der

 

Men for å være helt ærlig , så respekterer jeg alle veggiser :) ikke noe med det

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Veggiser skjønner ikke at uten kjøtt så hadde ikke vi mennesker vært på det stadiet vi er idag, når vi snakker inteligens og utseende. Tro om et samfunn som bare spiser veggis mat over 10.000 år vil gå tilbake til apestadiet ? alltid fundert på det der

 

Kjøttet hjelper ikke mye for deg i tilfelle, for dette må være den mest uintelligente posten jeg har sett på lenge.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...