zypher_ut Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 hmm jeg har en athlon xp 2100+ og INGEN kabinettvifter o.l... Derfor skal jeg kanskje ikke klage over tempen på prosessoren... Men uansett: Jeg bruker en MIST Silent Twin vifte/kjøler. Under full load (spilling) så stiger temperaturen jevnt og trutt opp mot 70 grader (stopper som regel på 67 eller noe sånt). Lurte bare på om det er farlig for cpu'en at den er så varm? Jeg vil ikke sette inn unødvendige vifter heller (bråker så mye). Når pc'n er idle ligger tempen på rundt 60 grader.... Lenke til kommentar
jokki Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 har du kabinett vifter??? Smør på et lag artic silver 3 eller en annen kjølepasta. Det burde nok hjelpe deg. Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Som jeg sa: INGEN kabinettvifter :o Og det verste: jeg HAR smurt på kjølepasta... Lenke til kommentar
Logan Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Det er ingen fare med den tempen, men den er litt høy. Spesielt hvis du ikke overklokker. Monter et par kabinettvifter slik at du får litt sirkulasjon i kabinettet. Det er absolutt å foretrekke, og det behøver ikke å støye. Med viftestyring på kabinettviftene er det bare å justere til ønsket hasighet. Da blir det fort psu'n som bråker mest. Bare en anbefaling fra min side. Logan Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Vel... takk for svar... får vel teste en kabinettvifte eller 2 da... men det var godt å høre at pc'n ikke tar kvelden pga høy temp da iallefall forresten: hvor mye pasta skal man ha på? jeg tok bare et veldig tynt lag... og hvor skal jeg plassere viftene hen? regner med at en skal i fronten (på vifteplassen der), men hvor skal jeg sette den andre? og igjen; takk for svar Edit; skriveleifs... Lenke til kommentar
jokki Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 du trenger MINST 2 kabinett vifter. En som blåser inn luft og en som blåser ut luft. Ikke rart cpu-en din er varm hvis den sirkulerer på den samme luften hele tiden. Lenke til kommentar
Logan Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Det er riktig som Jokki sier. En for luft inn, og en for ut. Hvilket kabinett har du? Vanligvis er det snakk om 80x80mm. vifter. Kjøp en fra Papst på Microplex http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp Det blir lykke - lover. Off topic: Jeg har blitt solbrent idag. Må "dessverre" sitte foran pc'n gitt. Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Har et eller annet AOpen kabinett... et litt gammelt et med 250W :o Men noe som er litt rart: selv om jeg tar av "lokket" på kabinettet, så er temperaturen nesten like høy... (seff ikke helt like høy)... da burde det jo være nok kald luft å ta av... går det an å bruke prosessorvifter som kabinettvifter? Det har jeg nemlig et par stykker liggende av... funker det ikke om man bare skrur de av ribba da? :o Har en volcano 9 liggende... bytta den ut fordi den bråka så jævlig (!) og når jeg skrudde ned farta så kjølte den ikke bra nok ... hehe Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Fant ut at volcano 9 har en 80x80 mm vifte nu skal den skrus av ribba ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå