Gå til innhold

veldig høy temp... (tror jeg)

Anbefalte innlegg

hmm jeg har en athlon xp 2100+ og INGEN kabinettvifter o.l...

Derfor skal jeg kanskje ikke klage over tempen på prosessoren...

Men uansett:

Jeg bruker en MIST Silent Twin vifte/kjøler.

Under full load (spilling) så stiger temperaturen jevnt og trutt opp mot 70 grader (stopper som regel på 67 eller noe sånt).

Lurte bare på om det er farlig for cpu'en at den er så varm? Jeg vil ikke sette inn unødvendige vifter heller (bråker så mye). Når pc'n er idle ligger tempen på rundt 60 grader....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen fare med den tempen, men den er litt høy. Spesielt hvis du ikke overklokker. Monter et par kabinettvifter slik at du får litt sirkulasjon i kabinettet. Det er absolutt å foretrekke, og det behøver ikke å støye. Med viftestyring på kabinettviftene er det bare å justere til ønsket hasighet. Da blir det fort psu'n som bråker mest.

Bare en anbefaling fra min side.

Logan

Lenke til kommentar

Vel... takk for svar... får vel teste en kabinettvifte eller 2 da... men det var godt å høre at pc'n ikke tar kvelden pga høy temp da iallefall :p

forresten: hvor mye pasta skal man ha på? jeg tok bare et veldig tynt lag...

og hvor skal jeg plassere viftene hen? regner med at en skal i fronten (på vifteplassen der), men hvor skal jeg sette den andre?

og igjen; takk for svar :p

Edit; skriveleifs...

Lenke til kommentar

Har et eller annet AOpen kabinett... et litt gammelt et med 250W :o

Men noe som er litt rart: selv om jeg tar av "lokket" på kabinettet, så er temperaturen nesten like høy... (seff ikke helt like høy)... da burde det jo være nok kald luft å ta av...

går det an å bruke prosessorvifter som kabinettvifter? Det har jeg nemlig et par stykker liggende av... :D funker det ikke om man bare skrur de av ribba da? :o

Har en volcano 9 liggende... bytta den ut fordi den bråka så jævlig (!) og når jeg skrudde ned farta så kjølte den ikke bra nok ... hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...