Gå til innhold

Er postoppkrav trygt når du handler fra Finn?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde tenkt meg å handle et produkt fra Finn, men selgeren sier at han vil sende via postoppkrav.

 

Er dette trygt for handlere? Kan man få sjekke om man har blitt svindla eller ikke før man betaler for varen? At alt fungerer som det skal osv?

 

Er postoppkrav noe å stole på når du handler fra en privatperson?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg hadde blitt skeptisk om selger ikke godtok Finn.no`s betalingsgaranti. Jeg kan godt forstå at selger vil sikre seg, men postoppkrav er lite sikkert for kjøper, spesielt ved kjøp av f.eks elektronikk, der det ikke holder å bare kikke oppi esken og se at det ikke ligger en murstein der.

 

Jeg hadde heller foreslått å benytte finn.no`s betalingsgaranti, og dele kostnadene med selger, fremfor å gå for postoppkrav.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når du bruker kredittkort type mastercard på Posten regnes dette som et kontantuttak og ikke som betaling for varen, fordi når du bruker kredittkort på Posten bruker du det dermed ikke som Posten kunde, men som DnBNOR kunde iogmed at det er et kontantuttak i bank filial da Posten sin brukerstedsavtale ikke åpner for kredittkort (hvis det var forståelig ?)

 

Såvidt jeg forstår er det slik at Posten ikke ønsker å være (eller er) mellomledd i en privat transaksjon utenom å formidle sendingen og evt kreve opp et fastsatt beløp, avtalen dere imellom har ikke Posten noe med, med andre ord, vi kan godt avtale at du sender meg 10 kg murstein i postoppkrav og jeg skal betale 1000kr for det, uten at Posten har noe med vår avtale.

 

Lang historie kort, hvis du betaler et oppkrav med kredittkort på posten, eller sagt på en annen måte, når du gjør et kontantuttak fra ditt kredittkort for og så bruke disse pengene du har tatt ut til å betale et oppkrav, vil du ikke være dekket av kredittkjøpsloven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...