Persona Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Hei, jeg hadde tenkt meg å handle et produkt fra Finn, men selgeren sier at han vil sende via postoppkrav. Er dette trygt for handlere? Kan man få sjekke om man har blitt svindla eller ikke før man betaler for varen? At alt fungerer som det skal osv? Er postoppkrav noe å stole på når du handler fra en privatperson? Lenke til kommentar
Veto Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Du kan sjekke innholdet av pakken på postkontoret, om jeg husker riktig. Lenke til kommentar
Persona Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Du kan sjekke innholdet av pakken på postkontoret, om jeg husker riktig. Men kan man teste innholdet da? Endret 26. februar 2011 av Persona Lenke til kommentar
nls Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Du kan ikke åpne pakken før du betaler/signerer. 1 Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg hadde blitt skeptisk om selger ikke godtok Finn.no`s betalingsgaranti. Jeg kan godt forstå at selger vil sikre seg, men postoppkrav er lite sikkert for kjøper, spesielt ved kjøp av f.eks elektronikk, der det ikke holder å bare kikke oppi esken og se at det ikke ligger en murstein der. Jeg hadde heller foreslått å benytte finn.no`s betalingsgaranti, og dele kostnadene med selger, fremfor å gå for postoppkrav. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Ein får ikkje opne pakken før denne er betalt og signert for. Ein idé kan vere å betale med kort som sikrer mot svindel. T.d MasterCard. Lenke til kommentar
nls Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Når du bruker kredittkort type mastercard på Posten regnes dette som et kontantuttak og ikke som betaling for varen, fordi når du bruker kredittkort på Posten bruker du det dermed ikke som Posten kunde, men som DnBNOR kunde iogmed at det er et kontantuttak i bank filial da Posten sin brukerstedsavtale ikke åpner for kredittkort (hvis det var forståelig ?) Såvidt jeg forstår er det slik at Posten ikke ønsker å være (eller er) mellomledd i en privat transaksjon utenom å formidle sendingen og evt kreve opp et fastsatt beløp, avtalen dere imellom har ikke Posten noe med, med andre ord, vi kan godt avtale at du sender meg 10 kg murstein i postoppkrav og jeg skal betale 1000kr for det, uten at Posten har noe med vår avtale. Lang historie kort, hvis du betaler et oppkrav med kredittkort på posten, eller sagt på en annen måte, når du gjør et kontantuttak fra ditt kredittkort for og så bruke disse pengene du har tatt ut til å betale et oppkrav, vil du ikke være dekket av kredittkjøpsloven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå