jh_ Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 den ene pc'en (#1) har win2k, og den andre (#2) har winME (faktisk), #1 kommer inn på #2, men når jeg prøver å komme inn på #1 fra 2, så kommer en denne "Du må angi passord for å opprette denne koblingen -Ressurs: JHIPC$ -Passord" jeg prøvde å trykke "ok" men da stod det at det var feil passord, og jeg har ikke noe passord på #1, prøvde å bare skrive inn noe også..men nei, hva kommer dette av? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Du kan forsøke å gå inn på PC #1 fra PC #1 (skriv pcnavn i adresselinja) Da får du en liste over delte ressurser på den PC-en. Kanskje du kan endre noe der... Eventuelt kan du jo kanskje skrive inn windows- eller nettverkspassordet ditt, hvis du har noe... Dette er bare noe som faller meg inn, vet ikke om det kommer til å virke. Lenke til kommentar
Ximo Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Er ikke 100% sikker, men for at Windows 98 skal kunne logge på en Windows 2000-maskin, må du være logget inn som en bruker på Win98-maskinen og den brukeren må også finnes på Win2k-maskinen. Så, har du brukeren "ola" på Win98'en, må du opprette "ola" på Win2k'en også, har "ola" et passord må du ha det samme passordet på Win2k. Det er ihvertfall hva jeg har hørt og hva jeg skal prøve å gjøre om et par dager.. Se her for litt proffere svar: http://www.annoyances.org/exec/show/article04-108 Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Lag et passord for 2000 marskinen og bruke det. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 jeg hadde akkurat samme problem. det jeg gjorde var å lage en ny bruker med status gjest, med passord. Da andre skal komme innpå maskinen taster de brukernavn og passordet Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 G2Petter: Nei, det funket ikke :/ Ximo: For å være ærlig så har jeg ikke giddi å prøvd det engang, jeg vet at det skal fungere uten å gjøre det på den måten... har gjort det før.. kelas: nope foilltank: Prøvde dette, å opprette guest etc, men tingen er at man ikke får skrevet inn brukernavn, bare passord: "Du må angi passord for å opprette denne koblingen -Ressurs: JHIPC$ -Passord" Men takk uansett folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå