Gloms Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) https://prisguiden.no/produkt/100570 Spiller WoW på denne pcen. Lasta ned den nyeste skjermkortdriveren for å få bedre FPS. Det hjalp, logga inn og hadde 150 FPS. Men det varte bare i rundt 15 min så droppa den til rundt 30 og når jeg er i kamp (PVP f.eks) er den ofte nede i 20. Og pcen blir varm etter rundt 30 min gaming. Det er ganske random, noen ganger er det bra, andre ganger helt håpløst. Noen som vet hva som forårsaker den random FPSsen? Spiller på 1200x800 med alt av shadows og alt det av. Er ingenting som tilsier at jeg skal ha lav FPS på grunn av det, og pcen skal jo være god nok til å kjøre WoW. Er det noen mulighet for at jeg bare kan sette FPSen stabilt på 60? Har prøvd å stille på "max foreground FPS", men det hjelper ikkeno. Hadde vært veldig fint om noen kunne hjulpet meg med dette, er så kjipt med random lagg pga. FPSen. Endret 25. februar 2011 av Gloms Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Installert noen HDR-patch eller tilsvarendes? Det tok vekk opptil 7-800 fps fra meg når jeg brukte det.. Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2011 Hva er en HDR patch? Og hvordan finner jeg ut om jeg har instalert det eller ikke? Hvis dette er noe som må gjøres manuelt har jeg ikke gjort det, men hvis den ligger i blizzard downloader har jeg nok mest sansynlig gjort det, for jeg stopper aldri den. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Det gjøres manuelt, grafikken blir mye bedre men kan gå på bekostning av vel mye ytelse. Med alle settings på absolutt minimum hadde jeg 116 fps med den og 910 fps uten. Men siden det ikke er det ville jeg anbefalt å sjekke addons. Klipp ut addons + wtf-mappen og lim inn et annet sted for enkel "reinstallasjon" etter at du har prøvd å kjøre uten. Andre ting jeg ville undersøkt er... Står skjermkortinnstillinger på høy ytelse eller best quality? Undersøk det i nvidia-kontrollpanel. Prøv en test som heter dpc-latency, kjør testen også med wifi helt deaktivert. Står laptopens strøminnstillinger på balansert eller høy ytelse? Prøv å kjør wow i window mode eller omvendt (full screen) - er det noe forskjell? For å diagnosere lettere kan du kjøre wow i vindu med task manager fremme for å se hvor stor prosessorbruken er. Du kan også laste ned gpu-z for å se belastning på gpu. Jeg tror det dreier seg om et kjølingsproblem, det vil forårsake ar ytelsen er frem til delene blir varme og ytelsen dipper da som en jojo opp og ned avhengig av belastning. Orgrimmar vil nok gå tregt uansett men pvp og raid burde gå greit.. Har du satt ned view distansen også? Den burde ikke stå over 50% vil jeg tro. Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2011 Hvor finner jeg ytelse i nvidia kontrollpanelet? så rundt der og det eneste jeg finner er 3D instillinger og fargeinstillinger. Av det som står på 3D instillingene klarer jeg ikke lese om kortet står på full ytelse eller hva det gjør. Kjørte DPS-latency og den var veldig varierende. For det meste på grønt, men noe gult og rødt innimellom. De grønne var opp og ned. Laptopens strøminnstillinger står på høy ytelse. Hvis jeg kjører wow i windowed mode blir FPSen lavere. Kjørte wow i windowed med task manager framme. Prossessforbuk var litt under 50 %. Er det mye? Minne stod på 1,72GB. Er det noe jeg kan gjøre for å bedre kjøinga? Kan det være mye støv i maskina? er det bare å åpne opp og få ut det? eller er det så trangt der at det ikke er no vits? Hjalp noe av dette? var det noen som har no forslag til hva jeg kan gjøre nå, basert på hva som står over? Lenke til kommentar
heskea Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 det går opp og ned med driver. ville slettet driveren og installert en gamlere til en nyere driver er å finne. jeg vet at det er mangen folk som sliter med dette med nesten alle forskjellige sjermkort og driver versjoner. og du sa at sjermkortet ble varmt. hvor varmt vil dette si sånt ca? vil ikke tro at det kan være støv når problemet oppstår rett etter updatering av driveren. Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2011 Finnes det noen måte å måle varmen i kortet på? Har ikke sjekka det, det eneste jeg merker er at under venstrehånda mi blir det veldig varmt på pcen etter en stund. Hvordan måler man tempen på kortet? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Du kan prøve å deaktivere Wlan, da tror jeg dpc-latency gir kun grønne målinger. Men jeg tror det er skjermkort og driver du bør se nærmere på. Gjerne prøve å avinstallere driver helt før du installerer ny eller eldre driver. Med ytelse i nvidia-kontrollpanel mener jeg st antialiasing og lignende må slås hvis det står på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå