Azton Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg sitter å skal laste opp til serveren min men det går bare i 90 KB i sekundet. Serveren bruker FreeBSD, og jeg tror det er noe feil der, pga når jeg hadde slackware tidligere så gikk det med full hastighet. Noen som har hatt samme problemet og vet hvordan man løser det ? Lenke til kommentar
power Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Hvis du har problemer med FreeBSD så vil jeg fåreslå du prøver enten en annen versjon av BSD.. eller en Linux disro... Du kan prøve gentoo.. Mye likt slackware, men mye greiere å bruke.. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Vil helst ungå å bytte OS .. Er så vant med FreeBSD nå. Skal nok bytte til linux senere, men må skaffe meg litt mer kunnskaper om det. Ingen som har en løsning på problemet ? Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Det eneste jeg kan tenke meg er at du maa slaa av passive mode naar du uploader lokalt paa nettverket. Men 90 kB var veldig lite da saa jeg tviler egentlig paa at det er det som er problemet. Men kanskje verdt ett forsoek. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Vil tippe det er driveren til NIC'et jeg da. Lenke til kommentar
hda Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 På obsd; sikkert nokå likt på fbsd; For å se hva kortet kjører "i" samt støtter; (<if> er f.eks: dc0, rl0, fx0 etc sjekk dmesg hvis du er usikker); # ifconfig -m <interface> feks: >media: Ethernet autoselect (10baseT full-duplex) >status: active >supported media: >media none >media 10baseT >media 10baseT mediaopt full-duplex >media 100baseTX >media 100baseTX mediaopt full-duplex >media autoselect feilen kan som nevnt skyldes driveren, men knot i duplex oppsettet (autoselect) er like sannsynlig, egentlig mer sannsynlig enn driver problemer gitt at dette ikke er ett veldig sjeldent nic, derfor; # ifconfig <if> media 100baseTX mediaopt full-duplex Ett greit tips er forøvrig 'man hostname.if'. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå