shozo Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Hei jeg er glad i å lese om gammel historie, er ganske opphengt i mye, WW2,WW1,Maya folket og Aztec'er folket:) noen som vet noen gode sider om de 2 sist nevnte? altså maya folket og aztecerne, kultur og mere, bare for morsom skyld:) hva synes dere om Apokalypto filmen? er den altså "lærerik?" vet det finnes ingen fasit siden det er så lenge siden, men er den lærerik eller bare underholdning? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Nå er ikke WW2/1 gammel historie akkurat... men det er pirk. Hvis du har lyst til å spandere på deg en bok så synes jeg at Finn Fuglestads historiebok om Latin-Amerika og Karibien som kom i 1994 går ganske bra gjennom mye av pre-1492 historien Lenke til kommentar
shozo Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2011 takk for svar:) ja skrev feil, så klart WW1-2 ikke er gammel historie så beklager det, skal lete opp boken:D Lenke til kommentar
SteamWaves Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Wikipedia inneholder jo veldig mye informasjon om tema. Selv syns jeg apokalypto danner et klart bilde av maya folket, men det er ikke så mye lærdom utenom noen brutale skildringer av samfunnet. Lenke til kommentar
shozo Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 ja, d ble jo brutalt fremstilt den er jeg enig i:O men skal søke litt på wikipedia:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå