Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Rettigheter ang. bruk av pc

medlem-193513

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg går på en skole der de har funnet ut at de SKAL ha elevene til å signere en slags "avtale" der det står at de har lov til å konfiskere pc'er (private), til min forståelse når de vil.

Men det som er, at jeg har ikke signert en kontrakt/avtale, men de ringte foreldrene mine og spurte om tilatelse til å ta pc + andre sak, ingenting av dette er på papir eller dokumentert.

De har også noe slags regelverk som sier at de kan konfiskere mobiltelefoner og ha de helt til noen over 18 (foresatte) signerer dem ut. Er dette i heletatt lov?

Andre sak: De har også fått tilatelse fra mine foreldre til å holde meg igjen etter skoletid + å bruke makt til å holde meg igjen. Er det lov?

Endret av MichaelSJ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SÅ lenge du er under 18 år så er det opp til foreldrene dine og signere eller si seg enig i slike avtaler.

Når det gjelder konfiskeringene så antar jeg at dette gjelder hvis du bruker utstyret til forstyrrelse for deg selv og andre i skoletiden? Ja, skolen har et ordensreglement og følger du det ikke så får det konsekvenser...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...