Gå til innhold

fjerne malware hos bruker på terminal-server

Krankemot

Anbefalte innlegg

skal fjerne malware en bruker har fått på ts-brukeren sin. utdrag fra malwarebytes logg:

Registry Data Items Infected:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\ActiveDesktop\NoChangingWallPaper (PUM.Hijack.DisplayProperties) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoDrives (PUM.Hijack.Drives) -> Bad: (15) Good: (0) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoRun (PUM.Hijack.Run) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System\NoDispCPL (PUM.Hijack.DisplayProperties) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System\NoDispBackgroundPage (PUM.Hijack.DisplayProperties) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System\NoDispAppearancePage (PUM.Hijack.DisplayProperties) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System\NoDispScrSavPage (PUM.Hijack.DisplayProperties) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer\control panel\ConnectionsTab (PUM.Hijack.ConnectionControl) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken.

Hvordan kan jeg fikse dette manuelt?

Jeg har lastet inn brukerens sitt hive.

mvh Snorre.

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Regner med dere har "Mine dokumenter" og selve profilen i separate foldere? i så fall bør du slette profilen til brukeren (pass på at bruker ikke er pålogget) og eventuelt se på å midlertidig enable regedit for brukeren og deretter slette registernøklene under brukers konto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...