U1ven Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Søkte i eldre emner via google, men det var ingenting som kunne svare på spørsmål mitt. Jeg vet hva modifikasjon er, men kan noen forklare meg forskjellen på en orginal PS3 og en modifisert PS3. Hva er ulempene/fordelene? Lenke til kommentar
Deathbrick Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 jeg har ikke så mye peiling på ps3, men jeg vet i hvertfall på xbox så gjør det sånn at du kan spille spill som er lastet ned og brent på cd'er fra sider som f.eks Piratebay. Ulempen med dette er at viss man spiller disse spillene online så vill de sprerre/stenge din spillkonsol fra deres nettverk og du må kjøpe deg en ny maskin for å spille online. Så viss du skal spille spillet på din maskin ville jeg tentk meg om 2 ganger før jeg gjorde det Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 I hovedsak vil det å modifisere en konsoll (også kalt modding) endre på enkelte verdier i Playstationets eller endre hele operativsystemet på konsollen. Dette gjøres for å gi brukeren enkelte fordeler til sitt behov. Tidligere versjoner av Playstation 3 hadde en disk som enkelt kunne erstattes av en ny, ved å åpne en luke. Dermed var også da modifisering lovlig på Playstation 3, der brukeren selv kunne sette verdier i operativsystemet for å endre oppsettet av menyen, dermed også mulighet for å legge inn ferdig oppsatte meny oppsett som f.eks. på samme måte som med Xbox 1 hadde da modding kom inn i bildet (UnleashX og Evo-X). I dag har playstation lukket denne muligheten, og det er dermed blitt ulovlig å modifisere playstations system. Før på eldre konsoller som f.eks. Nintendo 64, Playstation 1 og 2 og Xbox 1 var det som regel to ting som ble gjort med konsollen for å få den effekten man ville. En mod chip ble loddet til et av kretskortene som resulterte i hardware endringen i CD-spilleren i konsollet. Dette gidde altså muligheten til å la CD-spilleren spille brente plater med spill og filmer. I tillegg ble det installert endten en større en intern harddisk for lagring av spill som man lastet ned, som kunne spilles rett fra harddisken uten CD. Denne harddisken ble også nålig fra din datamaskin etter at moddingen var gjort, om konsollen hadde mulighet for tilkobling til internett, slik som Xbox 1 hadde. I en senere anledning fikk PS2 mulighet til tilkobling da PlayStation 2 Network Adapter ble sluppet for Playstation 2. Dette ble gjort med via et FTP program som er for de som ikke vet det en gammel og trofast fil overførings protokoll for datamaskiner. Du koblet datamaskinen opp via et FTP program, ved hjelp av konsollens nettverks identitet og deretter kunne man flytte filene fra PC-en til Xbox-en eller Playstation etc. Alt i alt, er dagens teknologi uendret. Den eneste forskjellen er at endringen i om CD-spilleren skal spille brente spill eller ikke ligger program lagret og kan dermed endre via koder. Også muligheten for å laste ned spill og flytte spillene over på konsollen er mulig i dag, men dette krever at operativsystemet er modifisert slik at dette er tillat. Og det er også hele grunnen til konsoller blir modifisert. Det er også riktig den han over meg skriver at spiller du piratkopierte spill på nettet blir maskinen din utstengt fra deres nettverk. Men man kan fortsatt modifisere konsollen til å kunne gjøre andre ting enn å spille piratkopierte spill. OG fortsatt kunne spille kjøpte spill online på en modifisert konsoll ;-) Funker fint for meg med Xbox 360 med nettleser :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå