Master Of The Wind Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Hvilken lakk bruker dere for å få blank og fin finish??? Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Husk at du må ikke få noe støv på området du skal lakke, heller ingen riper. Lenke til kommentar
Electron Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 å lakkere er ganske enkelt egentlig... men hvis du skal få en blank overflate / gjennskinn må du pusse ned med 600 - 800 - 1000 - 1200 korns sandpapir først, gjerne vannslipe.. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Min oppskrift er at jeg begynner med å gå over med korning 600 (våtslipepapir) og masse vann. Grunne gidder jeg ikke, lakken holder uansett Så lakker jeg mange strøk (kanskje helt opp til 5) og mellom hvert strøk (som regel ikke mellom de to siste) så går jeg over med våtslipepapir korning 1200 (pusser da ikke heelt ned). Er egentlig bare å holde på til man er "fornøyd" og man ser jo hvor mange strøk som er nødvendig, men lakk hvertfall ikke for tykke strøk slik at malingen siger. Så er det en omgang klarlakk før jeg avslutter med å polere kassa. Da skinner den ja Forøvrig, ikke undervurder matt lakk. Det ser ofte stiligere ut og er vesentlig lettere. Men skal du ha "speilfinish" så må man ha klarlakk ja Lenke til kommentar
Master Of The Wind Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 takker for alle svar, må bare vente på peng så kommer lakk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå