Gå til innhold

Min erfaring med Homebase


Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne dele min erfaring med Homebase så langt.

Flyttet til Åsenhagen (Skedsmokorset) for ca.1,5 mnd siden og her er det da Homebase som leverer både internett og TV via fiber rett inn i kåken. Dette går da inn i en Dlink router.

 

Så langt syns jeg internett fungerer greit, bra ping, relativt stabil linje og bra speed.

 

TV opplegget derimot, er et kapittel for seg selv. For en utrolig ræva opplevelse. Bilde hakker til stadighet, minst en gang hvert 15 til 30 sekund. På HD kanalene gjerne enda oftere. Ikke kan man pause med dekoderen, opptaksfunksjonen med lagring på server hos Homebase er tragisk. Det er kun visse kanaler det er mulig å ta opp fra, HD kanalene kan man bare glemme. Og dette gjelder ikke bare hos meg nei, har hørt med noen naboer og samme driten med stadig hakking i bilde er hos dem også. At borettslaget finner seg i å få levert denne møkka til beboerne og attpåtil må betale for det, er helt fantastisk. Det betales for en tjeneste som overhodet ikke fungerer tilfredsstillende. Jeg er overhodet ikke interessert i at så mye som ei krone av husleia jeg betaler går med på å betale for denne bedritne tjenesten. Gjett om jeg skal ta dette opp med styret ved neste generalforsamling !!

 

En ting er ihvertfall sikkert. Hvis ikke dette blir utbedret i løpet av noen mnd (som jeg egentlig ikke har noen forhåpninger om at blir), setter jeg opp parabol fra Canal Digital.

 

Homebase/Nittedalsnettet/Get eller hvem faen som styrer den butikken kan ta seg en bolle eller ti, jævla amatører.

 

Sånn, godt å få det ut :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja,nå har jo jeg sagt opp min internettlinje fra Homebase siden den var relativ ustabil. Hadde den i omtrent 2 uker og brukte mer tid på å feilsøke på den enn å bruke den. Virkelig synd,for hastigheten var relativ god når den fungerte. (merk: NÅR...)

 

Tv er jo som nevnt av både meg og deg og en hel haug med andre,en sak for seg selv...

Jeg kan informere om at jeg har sendt inn forslag til generalforsamlingen her hos oss slik at vi skal stemme over om vi skal fortsette med dem eller gå over til NGT som er det andre selskapet her i området.

 

NGT har sikkert noen problemer de også, men jeg tror det er langt færre enn det homebase har. NGT har tross alt en god del mer erfaring innen nettverkarkitektur osv..

 

:)

Lenke til kommentar

Har kun internett ifra homebase, og termineringspunktet i leiligheten er en enslig rj45-kontakt tx. Altså intet modem (ihvertfall ikke i leiligheten). Har hatt nett fra de i snart et halvt år, og er strålende fornøyd, både med stabilitet, kapasitet og hastighet. Mon tro om jeg sitter rett på en switch i ringen deres? Kundeservicen er dog sørglige greier, tar gjerne en halvtime før man får svar om man trenger å få kontakt med de.

Lenke til kommentar

Jeg vil nok tro at oppsettet hos deg er annerledes enn hos oss.

Her brukes det gamle coax-nettet og alle må da ha et modem. Nå skal jeg ikke diskutere fordeler og ulemper, men personlig ville jeg ha gått for løsningen hjemme hos deg istedenfor denne løsningen som vi har. Rett og slett pga mindre kabelrot.

Om det hadde fungert stabilt hos oss med rj-45 uttak i veggen vet jeg ikke.

 

Her fikk alle synkrone linjer, men dette løftet ble trukket tilbake når de oppdaget at kapasiteteten ble sprengt...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja,nå har jo jeg sagt opp min internettlinje fra Homebase siden den var relativ ustabil. Hadde den i omtrent 2 uker og brukte mer tid på å feilsøke på den enn å bruke den. Virkelig synd,for hastigheten var relativ god når den fungerte. (merk: NÅR...)

 

Tv er jo som nevnt av både meg og deg og en hel haug med andre,en sak for seg selv...

Jeg kan informere om at jeg har sendt inn forslag til generalforsamlingen her hos oss slik at vi skal stemme over om vi skal fortsette med dem eller gå over til NGT som er det andre selskapet her i området.

 

NGT har sikkert noen problemer de også, men jeg tror det er langt færre enn det homebase har. NGT har tross alt en god del mer erfaring innen nettverkarkitektur osv..

 

:)

 

Liten verden... Vi holder til i samme borettslag :) Sliter også med samme problemet siden påske. De bruker opptil 24 dager på å svare e-poster og telefonkøen orker jeg ikke sitte i. Får uansett ikke hjelp.

 

Håper ditt forslag blir tatt opp. Jeg kommer til å stemme for at vi kutter samarbeidet med Homebase. Forfattet forøvrig et brev til styret hvor jeg opplyser dem om problemene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...