gunnberg Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Ser etter ny bærbar, men sliter med å finne fram i jungelen av tilbud. Jeg tenker jo at om man sikter seg inn på en pris vil ting justeres mot hverandre. Økt batterikapasitet går f.eks ut over noe annet, så jeg forsøker å skissere ca hva jeg ønsker på de fleste punkter. Ønsker: Batteri: 4-5 timer holder, 6-7 timer er bonus, alt over er nok bortkastet. CPU: Skal ikke spille spill, men vil drive mye desktoparbeid og kjøre flere tunge programmer på en gang. Kanskje noe med quad-prosessor? Ikke et must. Varme: Skal ha den i fanget en del, og vil helst ikke ha en ekstremt varm laptop. Støy: Stillegående ønskes, høyt støynivå er uaktuelt. Grafikk: Skal som sagt ikke spille. Ønsker likevel ikke alllller dårligste oppløsning, da jeg liker å spille litt poker også. Vil ha plass til en del bord m.m. på skjermen. Holdbarhet: Vil helst ha noe som er bra bygget. Heller en kjedelig, solid sak enn noe med masse lyd og lys. Planen var å bruke 6k, men jeg er fleksibel i begge retninger hvis den rette laptopen for meg dukker opp. Har sett litt på pro-bookene til HP. Vil det være et greit valg? Setter pris på all input! Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Den her kanskje? Ikke sånn kjempekapasitet med 6 cellers batteri, men det er jo det de fleste leveres med. Ellers en god PC. Packard Bell Easynote TK81-SB-521NCD har en 15,6" høyoppløselig bredskjerm (16:9-format) som leverer et skarpt, klart og dynamisk bilde. Den kraftige AMD Phenom II Quad Core-prosessoren takler krevende programvare og grafisk grensesnitt på en rask måte med kort ventetid. I tillegg hjelper 4 GB minne systemet å kjøre raskt og effektivt for en god samlet ytelse. ATI Mobility Radeon HD 6650 med 1024 MB dedikert minne gir en suveren ytelse i grafiske applikasjoner og en bildegjengivelse i HD-kvalitet. Den innovative applikasjonen for sosiale medier fra Packard Bell lagrer all dine ønskede nettsteder og tilknytter de en hurtigknapp. Når knappen aktiveres dukker opp en meget oversiktlig sidemeny som lar deg manuelt stille inn dine alternativer. Enten du ønsker å se hele nettsiden eller kun motta oppdateringer. Fungerer selv om du ikke har aktivert din nettleser. Enklere og raskere kan det vanskelig få blitt. Se en god film via DVD/RW-brenneren eller lytt til en god, gammel CD. Du kan også lage en sikkerhetskopi av oppgaven, presentasjonen og bildealbumet eller lagre de lokalt på harddisken som har en kapasitet på 750 GB. Det integrerte webkameraet med mikrofon gjør det enkelt å prate via IP-telefoni med venner og kjente selv om avstanden skulle være stor. Dersom du ønsker en større skjermflate kan du koble til PC-en til en ekstern skjerm eller TV via HDMI-inngangen for overføring av både bilde og lyd i HD-kvalitet. Trådløst nettverkskort lar deg surfe nett på kafeer, lesesaler eller andre offentlige rom og via 2-i-1-kortleser kan du overføre dine digitale bilder uten bruk av kabel. Operativsystemet Windows 7 Home Premium 64 bit og bildebehandlingsprogrammet Adobe Photoshop Elements 8 følger også med i pakken. En kraftig PC for alle dine digitale oppgaver og gleder Et alternativ her med en duo-prosessor, den er mye raskere enn Quaden nevnt over - men kanskjje litt dårligere dersom du kjører mange applikasjoner samtidig. Endret 25. februar 2011 av jornboss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå