Gå til innhold

pc min virker ikke i 3dmark, og har prob i spill, hjelp?

Anbefalte innlegg

jeg vet ikke jeg assa om det er oppsettet som ikke passer sammen, eller om det er spill jeg spiller som har problemer med mitt oppsett, eller om noe er øddelagt!

MEN er værtfall fryktelig lei av at pc'en ikke er 100% strøken, i alle spill så kan jeg se noe rart på skjermen akkurat som om skjermkortet har problemer ELLER så er det et eller annet. :grumpy:

dere ser oppsettet mitt i signaturen min, men det jeg lurer på er om det er noe jeg bør bytte om, får jeg er lei av at jeg ikke får spillt spill onkelig,

spiller WC3 TFT nå mest, og der kommer det sånne grønne småe iriterende striper der og her, jævelig å se på når jeg spiller, og jeg MÅ spille WC3 TFT i noe swtnl greier eller så får jeg et eller annet lightning problemer,

og i 3dmark klikker maskina mi konstant på sammen sted hele tidenPS: har kjørt 3dmark testen før, men så plutselig virka det ikke mer :shrug: , og jeg må ha AGP speeden på 4 og fast wirte off, eller så slår pc'en seg av og på. :grumpy:

så jeg lurer på hva jeg skal gjøre? er noe øddelagt i pc'en? er det noe som ikke passer bra sammen? vis ja, hva burde jeg bytte om på?

Takker for svar på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det virker som skjermkortet blir for varmt. Har du klokket det? Hvis ja, burde du klokke det tilbake. Du kan evt. prøve å klokke det ned, og se om det virker bedre da.

Har du sjekket viften på skjermkortet, at kjøleren sitter fast og at viften går rundt?

Jeg regner med at du har kabinett vifter, men det skal vel litt til for at et uklokket skjermkort blir for varm da.

PS! Det du ser på skjermen heter arifacts (eller noe), og det er en feil som vanligvis kommer når skjermkortet er for varmt.

Lenke til kommentar
Vel, det virker som skjermkortet blir for varmt. Har du klokket det? Hvis ja, burde du klokke det tilbake. Du kan evt. prøve å klokke det ned, og se om det virker bedre da.

Har du sjekket viften på skjermkortet, at kjøleren sitter fast og at viften går rundt?

Jeg regner med at du har kabinett vifter, men det skal vel litt til for at et uklokket skjermkort blir for varm da.

for det første har jeg alt av nytt drivere osv.. til hardwaren min.

og ja Skjermkortet har vært klokka før men jeg klokka det tilnake til normalt igjen, og ja jeg har 2 enermax kabinett vifter, og jeg har også sjekke om vifta på skjermkortet går rund og det gjør den.

hmm lurer på hva jeg skal gjøre! :grumpy:

Lenke til kommentar

Du trenger ikke tenke på den så lenge du ikke har overkokket pcen. Er ikke så flink på dette, men kan prøve å forklare enkelt.

AGP busen er hastigheten som skjermkortet komuniserer med NorthBridgen.

NorthBridgen er den som setter CPU, skjermkort og minne i kontakt.

Southbridgen tar seg av de mindre raskere enhetene som, ide-enheter, nettverk, usb, osv osv. North- og SouthBridgen er også koblet sammen, men de har ikke så høy hastighet.

Er ikke så sikker på dette området :-?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Stangmar på www.ausfx.com hadde lignende problem med sitt 9800 Pro.

Han klokket det ned 30 MHz på core og minne, kjørte det slik noen dager før han kjørte det opp igjen, Da funka det perfekt, med Zalman Heatpipe og aktiv vifte kjøling er han allerede med i toppen i overklokking.

Han mumlet noe om at det var en måte å gi kortet litt hvile på.

Ellers må jeg spørre om du bruker DVI til VGA converteren? Det må gjøres for VGA skjermer, er et bug med den andre saken, Bare så det er sagt, si ifra om noe av dette funker.

Lenke til kommentar

det har ejg ikke peiling på, har en siemens Nixdorf skjerm 17 tommers jeg bruker det vanelige tror jeg! og det kan ikke være at det blir for varmt jeg har 2 enermax vifter ektra i mitt chifetech midi kabinett, og ja jeg har prøvd å sette ned det core greienen men det virker ikke! som jeg har sakt MAANGE ganger har prøvd alt, og jeg vet hva jeg skal gjøre nå, kjøpe nytt skjermkort, som collapse sa, stoler på han! virker ikke det sparer jeg bare opp til nytt hovedkort også, ferdig med det men takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...