Galexon Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Har nettopp kjøpt min første bil, en Peugeot 306 Cabriolet. bilen er vel en 1,6 liter. Jeg skal ha den til å se litt mindre "kjerring" ut og mer ungdomslig og sprek til sommeren, og tenker da å skifte felger, kanskje lykter, polere/bone den og få litt grommere lyd. Derfor lurer jeg på, hva skal til for å få grommere lyd? Helst uten å måtte plukke fra hverandre hele bilen Bilen er av den gule typen, så det må gjøres litt før den ser bra ut hehe Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Effektanlegg eller soundracer: http://www.youtube.com/watch?v=b9XAC-BvUyo&feature=fvw Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Hahaha, det der er jo så teit at det ikke skulle vært lov, hehe Du får innfinne deg med at du har kjøpt en lat kjærring/frisørbil, for det er dessverre ikke noe du kan gjøre for at den skal bli "kul" eller sprek, med mindre du koster på den en haug med kroner i form av turbo og oppgradert understell. Så "kos" deg med denne til sommeren, også får du vurdere å kjøpe noe litt mindre homsete, og litt tøffere senere Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Sportsluftfilter, effektanlegg er nok det eneste som kan hjelpe denne uten at det blir for dyrt.. Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Sikkert en morsom bil det der, men ikke ta helt av da. Bare fjern lydpotta, og sett den på igjen når du blir lei. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2011 cossiemk1 skrev (På 25.2.2011 den 18.12): Hahaha, det der er jo så teit at det ikke skulle vært lov, hehe Du får innfinne deg med at du har kjøpt en lat kjærring/frisørbil, for det er dessverre ikke noe du kan gjøre for at den skal bli "kul" eller sprek, med mindre du koster på den en haug med kroner i form av turbo og oppgradert understell. Så "kos" deg med denne til sommeren, også får du vurdere å kjøpe noe litt mindre homsete, og litt tøffere senere Nok en gang spør jeg meg selv hvorfor jeg gidder å skrive på et nettforum, hvor svarene alltid er så saklige. 1 Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Det er "effektanlegg" som er tingen, om du bytter bakerste del(som blir billigst) eller om du bytter hele satsen har vel egentlig ikke så mye å si. Anbefaler deg å velge et anlegg som har grom dyp lyd og ikke "høylyd". Og gjerne en liten fin kromma stuss, sånn at det ikke ser ut som et stort rør. Dette er fail: Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Jeg hadde en peugeot 406, der ramla bakpotta av, så jeg satte bare på ett rett rør for å få det til å komme ut helt bakerst, ble litt fet lyd, men ikke no å skrive hjem om.. Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 untouch4ble skrev (På 26.2.2011 den 21.13): Det er "effektanlegg" som er tingen, om du bytter bakerste del(som blir billigst) eller om du bytter hele satsen har vel egentlig ikke så mye å si. Anbefaler deg å velge et anlegg som har grom dyp lyd og ikke "høylyd". Og gjerne en liten fin kromma stuss, sånn at det ikke ser ut som et stort rør. Dette er fail: De fleste biler har vel to lydpotter, så det har en del å si om du bytter begge eller kun den bakerste. Kun den midtre lyddemperen tar jo en del lyd den også. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 På peugeot er det faktisk den bakerste som tar mest lyd Iallefall 406 Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 Bilen skal nok bli ganske bra med polering/boning og noen litt sportslige felger, så da mangler det bare å mekke noe godlyd Skal hvertfall ikke gjøre som de lokale rånerene, nemlig å borre hull i potta Alt for mange Volvo 240 med det her i distriktet! Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 hansjqrg1 skrev (På 28.2.2011 den 22.51): untouch4ble skrev (På 26.2.2011 den 21.13): Det er "effektanlegg" som er tingen, om du bytter bakerste del(som blir billigst) eller om du bytter hele satsen har vel egentlig ikke så mye å si. Anbefaler deg å velge et anlegg som har grom dyp lyd og ikke "høylyd". Og gjerne en liten fin kromma stuss, sånn at det ikke ser ut som et stort rør. Dette er fail: De fleste biler har vel to lydpotter, så det har en del å si om du bytter begge eller kun den bakerste. Kun den midtre lyddemperen tar jo en del lyd den også. Kunne kanskje misforstås, det jeg mente var at han kunne skifte den bakerste satsen fordi det var billigere og likevell ikke få en overdreven lyd. Men mest lyd får du vel fra kat og bakover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå