Gå til innhold

BK: baby i "studio"


erlend-mb

Anbefalte innlegg

jeg har laget meg et primitivt studio med hvid bakgrunn og trådløs blitz med softbox og kameraets pop-up som utfyllingslys. Blitzen er plassert ca 1,20m over bakken, ca halvannen meter fra babyen. Jeg kunne tenke meg innspill på lyssetting og redigeringen av bildet.

exif: lukker: 1/80

f:2,8

brennvidde: 75mm

iso: 100

post-96325-0-70060900-1298646029_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kritikken jeg har å komme med gjelder verken lyssetting eller redigering, det er andre mer kvalifiserte til. Jeg ville gjort noe annet med babyteppet, synes det er dominerende og suger blikket vekk fra babyens nydelige ansikt. Et teppe i samme sarte rosafargen som klærne hadde kanskje virket mindre voldsomt. Ellers ville jeg dandert teppet litt annerledes så det ikke ble så høyt. Kanskje det bare er en smakssak, jeg hang meg iallefall veldig opp i teppet ved første øyekast. Du kan kanskje prøve å klone samme rosafarge over på teppet?

Lenke til kommentar

Tror jeg ville plassert babyen litt lavere i bildet, så motivet ikke ble så midstilt, men heller har bittelitt mer luft over enn under.

 

Når det er sagt - dette er tydelig et mer forseggjort bilde, og ikke bare et familiesnapshot et tilfeldig sted i huset, som mange babybilder (også her inne) bærer tydelig preg av. Dette var et flott bilde med nydelige detaljer, som i alle fall gir meg veldig lyst til å få ut fingeren og ta noen skikkelige bilder av mine små. Bra! Flere sånne! :thumbup:

 

 

Jeg tror her jeg kanskje ville eksperimentert litt med cropping og utsnitt i etterbehandlingen, og eventuelt kikket på fargemetningen, og deretter prompte hengt opp en stor versjon på veggen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...