Gå til innhold

[Løst] Opptadere skjermkort? driver

fsx v1.1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

får fortsatt same feilmelding da jeg tester :(, og har oppdatert driveren og startet maskinen på nytt igjen

System requirements for dette spillet er Geforce 8800 GTS 512 eller Radeon 4850. Kortet ditt er et Geforce 8400GS eller deromkring, så du burde kjøpe noe nyere og bedre. Pc-en din ellers er grei nok.

Lenke til kommentar

får fortsatt same feilmelding da jeg tester :(, og har oppdatert driveren og startet maskinen på nytt igjen

System requirements for dette spillet er Geforce 8800 GTS 512 eller Radeon 4850. Kortet ditt er et Geforce 8400GS eller deromkring, så du burde kjøpe noe nyere og bedre. Pc-en din ellers er grei nok.

feilmeldingen er litt annenledes den har blitt oppdatert men er fortsatt under 191

glemte og si jeg trengte ikke og avinstallere den gammle

post-214933-0-88921200-1298648838_thumb.png

Lenke til kommentar

feilmeldingen er litt annenledes den har blitt oppdatert men er fortsatt under 191

glemte og si jeg trengte ikke og avinstallere den gammle

Driver 191.07 er for kort som faktisk støttes, og ikke det du har. F.eks nVidia Geforce GTX 260. Radeon 5770 skulle også funke brillefint (med AMD-drivere).

Lenke til kommentar

har du noe anbefaling til et kort som funker til gta iv også? under 1000 kr eller 1200 kr

GTA IV har omtrent de samme kravene. Vil nevne at 5770 støtter DirectX 11, mens GTX 260 støtter DirectX10. Og har du ~1200kr å bruke, kan du også kjøpe Radeon HD 6850 eller Geforce GTX 460, begge støtter dx11. Dette er begge kort som kjører de nyeste spill i år og sikkert det neste, på store skjermer (fullHD) hvis du trenger dette.

Lenke til kommentar

funker dette til gta iv? maks grafikk eller?

http://www.komplett....aspx?sku=575153

Hvilken oppløsning spiller du på egentlig?

1152 x 864 som jeg ser den som nå da :)

Hvis det er maksoppløsningen på skjermen din, kan du nok makse eller hvertfall bruke veldig høye innstillinger på GTA IV med kortet du fant. Bra at det er 1GB minne på det, ser at GTA trenger mye skjermkortminne.

Lenke til kommentar

Må nok stige litt i gradene hvis du skal kjøre GTA IV på maks. Som nevnt er 6850 et greit valg, men ikke forvent deg å kjøre alt på maks. Det er en grunn til at high-end skjermkort koster oppimot 4000.

Edit: Med så liten oppløsning kan du jo komme et stykke på vei likevel ;)

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Må nok stige litt i gradene hvis du skal kjøre GTA IV på maks. Som nevnt er 6850 et greit valg, men ikke forvent deg å kjøre alt på maks. Det er en grunn til at high-end skjermkort koster oppimot 4000.

Edit: Med så liten oppløsning kan du jo komme et stykke på vei likevel ;)

Skal man klare å utnytte alt et high-end kort har å gi, må man vel også ha mer enn to cpu-kjerner, særlig GTA IV/multithreaded spilll, så da snakker vi fort mange tusenlapper her. Blir nok bra balanse med et midt-på-treet skjermkort til en midt-på-treet prosessor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...