tjoo.. Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Laget en liten kode for å lukke det vinduet i IE <html> <head> <OBJECT ID="WB" WIDTH=0 HEIGHT=0 CLASSID="CLSID:8856F961-340A-11D0-A96B-00C04FD705A2"> </OBJECT> <title>Sendt</title> <BODY onLoad="javascript:WB.ExecWB(45,2);"> </body> </html> Problemet er at når jeg legger den på nett må jeg kjøre på laveste sikerhet for å få den til å fungere. Hvordan kan jeg lage den "sikrere"? Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 uhm... hva er det egentlig du prøver på? <SCRIPT LANGUAGE='javascript'>window.close();</SCRIPT> .. vil lukke et popup-vindu. Å gjøre det med ActiveX blir å skyte spurver med kanoner. ...men det er kanskje ikke det du prøver å få til? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 drev og lekte meg med dette tidligere, og dersom eg har forstått riktig (spurvene skal vite eg forstår feil ofte) må du sende inn activex objectet inn til microsoft for at de skal sjekke koden og stabiliteten... hvor når det er gjort vil du få tilsendt objektet igjen i signert utgave... først da kan hvem som helst bruke det... Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 uhm... hva er det egentlig du prøver på? <SCRIPT LANGUAGE='javascript'>window.close();</SCRIPT> .. vil lukke et popup-vindu. Å gjøre det med ActiveX blir å skyte spurver med kanoner. ...men det er kanskje ikke det du prøver å få til? Jo det er det jeg prøver å få til, men bruker jeg den koden komer det opp en meldig om de er sikker på om de skal lukke vinduet. Og siden dette skal brukes på folk som er ikke får til å sende en mail en gang, blir det for avansert Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 drev og lekte meg med dette tidligere,og dersom eg har forstått riktig (spurvene skal vite eg forstår feil ofte) må du sende inn activex objectet inn til microsoft for at de skal sjekke koden og stabiliteten... hvor når det er gjort vil du få tilsendt objektet igjen i signert utgave... først da kan hvem som helst bruke det... Det har jo ikke jeg tid til! Og i tillegg skal de sikkert ha en masse penger for det. Nåen andre forslag på script jeg kan bruke får å få lukket vinduet uten en advarsel? Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Man skal egentlig ikke kunne lukke et topp-vindu uten varsel (tror jeg), men man kan lure browseren til å tro at topp-vinduet er et popup-vindu. Følgende lukker vinduet (uten varsel) i IE6/NS7: <SCRIPT LANGUAGE='javascript'> function fncClose() { window.opener = top; window.close(); } </SCRIPT> Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Følgende lukker vinduet (uten varsel) i IE6/NS7: <SCRIPT LANGUAGE='javascript'> function fncClose() { window.opener = top; window.close(); } </SCRIPT> Det gjør jo ingen ting. Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 snodig. Det fungerte fint hos meg (i nevnte browserversjoner). Hvilken browser bruker du? Kjører du noe avansert javascript i siden? Har vært ute for at noen browsere nekter å stenge ned før js er ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå