eirikst Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Noen som har noen formening om hva som er den billigste og beste internettlevrandøren i Olso? Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Har du muligheten, bredbåndsfabrikken. Lenke til kommentar
eirikst Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 ...da må man vel få med seg hele oppgangen, og den består 90% av gamle damer som skuler stygt på meg i trappa! :x Lenke til kommentar
knut Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Da er vel også firstmile et godt alternativ www.firstmile.no Lenke til kommentar
eirikst Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Finnes det noen levrandører i Oslo som kjører stud.rabatt? Hadde en slik fin ordning i Bergen... Lenke til kommentar
F4en Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Flytt til Bryne å få deg Lyse Lenke til kommentar
eirikst Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 enklere å overtale de gamle damene til å instalere bredbåndsfrabrikken enn det ville vært å overtale dama til å flytte til bryne.... Lenke til kommentar
eirikst Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Telenor koster jo kjapt 5-600,- om man skal laste noen gig! Må da være noen billigere en dette? DinSide sin bredbåndsoversikt fungerer jo aldri! Hva bruker dere da? Lenke til kommentar
Mr_Snuffles Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Du kan jo ta en kikk på ITavisen sine bredbåndsmålinger for Mai her. Gå nedover listen og undersøk hvilke leverandører som er tilgjengelige i ditt område. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Telenor koster jo kjapt 5-600,- om man skal laste noen gig! Må da være noen billigere en dette? DinSide sin bredbåndsoversikt fungerer jo aldri! Hva bruker dere da? Jeg har bredbåndsfabrikken, men det er bare fordi jeg bor på en studenthybel hvor det er tilgjengelig. Betaler 300kr,- i måneden. Bredbåndsfabrikken er for det meste uaktuelt fordi de har investeringsstopp i norge er det er kun noen får borettslag i Oslo der man kan få det. Selv om linjene er bra synes jeg det er veldig synd at de ikke tilbyr fast IP-adresse, og "tvinger" frem skifte av IP ca. 1 gang i måneden. Jeg hadde ADSL fra Nextgentel før, og de tilbyr studentrabatt på det billigste abonnementet sitt. Jeg betalte 418kr,- i måneden for Bravo uten bindingstid. De har også andre avtaler ( tror du får 2Mbit da ) med høyskoler og universiteter, men ofte krever disse at du kjører VPN og får null kontroll over ruteren og åpning av porter blir umulig. Altså ingen mulighet til å sette opp servere, problemer med p2p og lignende. Legg merke til at NGT er dårlige til opplyse om sine studentavtaler, ring derfor og spør. F.eks rabatten for Bravo står det ingenting om på deres sider. NGT tvinger deg også til å bruke deres egen ruter ( noen synes det er flott ), og du må betale ekstra for å få egen IP bak ruteren ( 150kr,- i måneden ). Linja er fortsatt aktiv hjemme hos min mor, og fakturaen kommer i mitt navn. NGT har ikke fakturert meg for fast IP ( subnet ) én eneste gang, sånn sett er det veldig positivt Har også hatt veldig bra oppetid på linja med NGT, faktisk bedre enn jeg har nå med bredbåndsfabrikken. Dessverre er supporten til NGT et emne for seg, og du må belage deg på lang venting på telefonen for å få litt hjelp. Hadde jeg bestilt ADSL i dag, tror jeg det hadde blitt Bluecom. Har hørt mye bra om dem, og du får IP'er direkte fra modemet. Det er også muligheter for fast IP, og bekjente sier at de ikke alltid fakturerer for disse Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 et ord: Tiscali... det virker greit det... Har det ikke selv, men søstra mi har, hun hadde 384 linje, og etter en stund(tror det var 2-3 månder) så fikk de tilbud å få den dobble hastigheten forr rundt 30 kr ekstra... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå