Gå til innhold

Bildet er for bredt for skjermen, nrk logoen er borte

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå kjøpt meg en panasonic tx-p43gt20e, der jeg har problemer med bildet.

Bildet blir rett og slett for bredt for skjermen ved bruk av pc og parabol. Når jeg bruker HDMI inngangen står det 1080i og bred modus, og det er denne modusen jeg mistenker ødelegger bildet. Jeg har prøvd å endre instillinger både på tven og parabolen (CD HD-PVR, men begge står på 16-9). Når jeg setter over til AV2 derimot (som jeg tror er scart via dvden), blir bildet normalt.

Noen som har noen tips til å få rettet dette? For øyeblikket får jeg ikke sett hele nrk logoen, noe som påvirker vm opplevelsen :(

Endret av vestlia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også prøvd dette, skiftet modus fra auto-->16:9-->4:3, men uansett modus er bildet på HDMI for bredt. Skifter jeg over på AV2 derimot (som jeg mistenker er scart via dvd) er bildet normalt igjen.

Virker likssom som HDMI fører et bredt bilde fra dekoderen, noe ingen instillinger tilsier...

Ellers takk for svar!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei igjen!

Har desverre ikke fått løst problemet, så fint om noen har en løsning :)

Men nå har jeg fått et annet problem i tilegg, jeg får ikke inn alle HD-canalene. NRK HD fungerer, men ikke TV Norge HD og TV2 HD. Har prøvd software oppdatering, men muligens jeg fysisk må flytte parabolen?

Et kjapt spm. til, vil 3D sendinger sendt på HD canalene bli sendt på TVen dersom du har 3D-TV, briller og HDMI kabel?

På forhånd takk for svar!

Vestlia

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om du fortsatt ikke har løst problemet, så kan jeg fortelle deg at trøbbelet ligger i din canal digital hd-dekoder. På en vanlig HD-dekoder er dette HD-knappen nederst til høyre. På en HD-pvr så husker jeg dessverre ikke hva knappen var, men den befinner seg der et sted.

EDIT: Problem 2 tipper jeg er fordi du bare har strukket 1 kabel fra parabolen din til dekoderen, du må ha begge to.

Spørsmålet ditt ang 3D så ja, så lenge du aktiverer 3d-modus på tven din og har en high-speed hdmi-kabel (den som fulgte med dekoderen er nok ikke god nok)

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Er ikke hjemme om dagen, så har ikke fått testet ut det med knappene. Så vidt jeg husker skal det være tre knapper nede i venstre hjørne av PVRen. Er det da bare å prøve en av disse?

Virker jo som PVRen sender signaler, men at tven feiltolker bildeformatet (oppskalerer i forhold til tven).

Ang. HD kanalene, så har jeg to antenne ledninger inn i PVR mottakeren. Er også oppdatert til siste software. Regner med at jeg må stille selve parabolen noen grader.

Vestlia

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...