Nautica Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Sitter hjemme og ser gjennom camera på en hvit vegg og da jager objektivet frem og tilbake. Med 30D får jeg veggen i fokus med en gang, men ikke med 60D. Har noen andre problemer. Har samme problem med 7D på enkelte ensfargete motiver med 100mm macro IS og 70-200 f/2.8 II, ikke noe stort problem men har opplevd det noen ganger.Det skal ikke mer en en liten variabel til så sitter fokuset som det skal. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Det er ingen kameraer som klarer å fokusere på rene hvite vegger. Det er fordi det ikke er noen kontraster eller fargeoverganger som fokussystemet kan fokusere på. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Når jeg zoomet inn på 200mm var det mange ganger at fokus stoppet på 2, 3 eller 4 meter når objektet var 20-30 meter unna. Hvor mange fokuspunkter bruker du? Hvis alle er aktiverte kan det du sier lett skje. Prøv med kun det midtre punktet, da styrer du enkelt selv hvor fokus skal være. Tor Lenke til kommentar
Plutoid Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 Når jeg zoomet inn på 200mm var det mange ganger at fokus stoppet på 2, 3 eller 4 meter når objektet var 20-30 meter unna. Hvor mange fokuspunkter bruker du? Hvis alle er aktiverte kan det du sier lett skje. Prøv med kun det midtre punktet, da styrer du enkelt selv hvor fokus skal være. Tor Bruker et senterpunkt. Blir hvertfall problem om jeg bruker alle fokuspunktene. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Bruker et senterpunkt. Blir hvertfall problem om jeg bruker alle fokuspunktene. Prøv og lag et lite sort tusjmerke i senter av et ensformet motiv og se hvordan fokuset oppfører seg når du retter fokuset mot merket. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Så det var litt diskusjon om softe knapper på 60D tidligere i tråden: Om det gjelder lukkeren er det en feature på iallefall 5D og 1D - men man kan få den justert så den yter litt mer motstand om man vil. Personlig synes jeg lukkerknappen er bedre sånn som den er. Lenke til kommentar
ramses Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Min erfaring så langt. - Jeg er sjokkert over hvor gode bilder jeg får av dette kameraet. - AF er svært raskt og veldig presis. Faktisk ga det meg overraskende treff med min 50mm. - Eksponering måler automatikk er veldig bra. - Det har et helt greit grep. Litt uvant men grei størrelse for meg. Knapper og slikt er annerledes ift hva jeg er vant til, men det er likevel null problem å bruke de knappene man normalt bruker eller trenger. Huset er litt tyngre enn jeg forventet. Gir en litt blandet feeling men helt klart at det ift følelse legger seg mellom 7D og 550D. Kanskje nærmere 7D egentlig. - Stort pluss for skjermen på alle måter. - Alt i alt et hus jeg tørr anbefale til andre. Lenke til kommentar
Plutoid Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Min erfaring så langt. - Jeg er sjokkert over hvor gode bilder jeg får av dette kameraet. - AF er svært raskt og veldig presis. Faktisk ga det meg overraskende treff med min 50mm. - Eksponering måler automatikk er veldig bra. - Det har et helt greit grep. Litt uvant men grei størrelse for meg. Knapper og slikt er annerledes ift hva jeg er vant til, men det er likevel null problem å bruke de knappene man normalt bruker eller trenger. Huset er litt tyngre enn jeg forventet. Gir en litt blandet feeling men helt klart at det ift følelse legger seg mellom 7D og 550D. Kanskje nærmere 7D egentlig. - Stort pluss for skjermen på alle måter. - Alt i alt et hus jeg tørr anbefale til andre. Jeg er ikke helt enig. Tester ut kamera i vanskelige situasjoner. Spesiellt når det ikke er mye kontraster (bilder mot lyse farger. Da jager kamera og finner ikke fokus. Min gamle 30D klarer å finne fokus, litt tregt (selv om jeg syntes det var raskt når jeg bare brukte 30D). Jeg er fornøyd med bildene, spesiellt ved lav iso. Bra opp tl 1600iso, men ok til 3200iso. Lenke til kommentar
GSM Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Jeg er ikke helt enig. Tester ut kamera i vanskelige situasjoner. Spesiellt når det ikke er mye kontraster (bilder mot lyse farger. Da jager kamera og finner ikke fokus. Min gamle 30D klarer å finne fokus, litt tregt (selv om jeg syntes det var raskt når jeg bare brukte 30D). Jeg er fornøyd med bildene, spesiellt ved lav iso. Bra opp tl 1600iso, men ok til 3200iso. Hva for objektiver bruker du? Har opplevd litt fokusjaging og med div. Sigma objektiver men med Canon objektiver er det spot on så og si umiddelbart. Lenke til kommentar
Plutoid Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Jeg er ikke helt enig. Tester ut kamera i vanskelige situasjoner. Spesiellt når det ikke er mye kontraster (bilder mot lyse farger. Da jager kamera og finner ikke fokus. Min gamle 30D klarer å finne fokus, litt tregt (selv om jeg syntes det var raskt når jeg bare brukte 30D). Jeg er fornøyd med bildene, spesiellt ved lav iso. Bra opp tl 1600iso, men ok til 3200iso. Hva for objektiver bruker du? Har opplevd litt fokusjaging og med div. Sigma objektiver men med Canon objektiver er det spot on så og si umiddelbart. Bruker "spot on". Dette er på canon oblektiver. 15-85mm og 70-200mm F4L. Tester objektivene på 30D og den er mer presis. Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Har et problem med mitt 60d. To eller tre ganger har batteriet blitt utladet på kort tid selv om det har vært skrudd av. Nå sist var det fulladet 100% og skulle bruke det noen dager senere, men da var det fullstendig tomt. Sjekket litt på nettet og det virker som noen flere har hatt samme problem. Noen med bryteren av og noen med kameraet i standby. Flere her som har erfart det samme? Kan det være huset, batteriet eller hva? Lenke til kommentar
danielhornaes Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Etter ca 3 år som Pentaxianer er jeg midt oppi et systembytte, og sitter nå med et pent brukt 60D. Førsteinntrykket er bra, det ligger godt i hånden og er generelt veldig raskt og responsivt i bruk. Den utvippbare skjermen var en viktig faktor, da det rett og slett er fantastisk til stativbruk. Dette, sammen med trådløs blits-styring gjorde at jeg gikk bort ifra å kjøpe et brukt 50D som var den opprinnelige planen. Planlagte objektivkjøp er Tokina 11-16mm f/2.8 til stjernebilder og landskap, og etellerannet teleobjektiv. Jeg testet ut en 70-300L IS, som gav vann i munnen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå