Gå til innhold

"Zipstick" til pc.

Anbefalte innlegg

En gang så jeg Spaceworld solgte gråe zipstick lignende joysticker med vanlig pcgameport plugg. Jeg kjøpte ikke den gangen men nå angrer jeg på det.

Kort sagt:) Jeg trenger en joystick som kan brukes til emulatorer (amiga & c64). Kan ikke sitte å bruke en følsom flightstick joystick til gamle platformspill og track&field.

Noen som vet om noen joysticks som er bra å bruke til emulering?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes et kult PCI kort til dette. Det er opprinnelig en floppydisk kontroller slik at man kan bruke Amiga disker i en standard PC diskstasjon. Vel egentlig det meste av disker som er blitt brukt gjennom tidene.

Siden det ble så kjedelig med bare en disk kontroller, lagte de innganger for joysticker og Amiga tastatur.

Om ikke det var nok kan man få dette kortet med en innebygget SID brikke, som er lydbrikken i en C64, slik at man kan spille av .sid filer gjennom hardwaren.

Dette kortet er også et såkalt Flipper kort med Zorro tilkopling på den ene siden og PCI på den andre siden, slik at det kan brukes i både PC'er og Amigaer.

http://www.jschoenfeld.de/products/cwmk3_e.htm

I norge kan man bestille dette fra http://www.datakompaniet.no/

Lenke til kommentar

Eg var på Spaceworld i Oslo førre veke, og såg dei joysticks du pratar om. Eg tenkte sjølvsagt hardt på å kjøpe ein, men vart skremt vekk av klistermerket "Win 95 ready!". Trur dei kosta rundt 300 kroner om eg ikkje tek skammeleg feil. Dei stod nokre meter nedanfor Gamecube-hjørnet i kjellaren.

Tanken på ein original Zipstik kopla til ein PC har naturlegvis frista sjølv meg, men tenk to gonger før du riv, slit og kappar sund din trufaste Zipstik! Eg hadde ikkje hjerte til å operere på min. Så eg får klare meg med gamepad i ccs64 også.

Lenke til kommentar

Du trenger ikkje å "operere" på ZipStick'en dette exempelet er kun å lage en overgangskabel fra Game porten på PC'en slik at man kan bruke en Amiga/C64/Atari joystick på PC. (Gledespinne).

Det jeg postet var et kort til PC hvor man kunne kople "Gledespinnene" til PC'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...