Gå til innhold

Samsung 50" 3D Plasma-TV PS50C685

Anbefalte innlegg

Komplett har et tilbud på følgende TV:

Samsung 50" 3D Plasma-TV PS50C685

Prisen er på latterlige 8990,- kroner, og i pakken inkluderes en 1490,- kroners BluRay Spiller og noen 3D-Briller som koster 699,- kroner. Dette bringer prisen for selve TV-apparatet ned til 6801,- kroner.

Det jeg lurer på er blant annet hva dette Hz greiene er. TV-en har visstnok 600 Hz, noe som til meg høres ut som veldig mye, etter at min venninne i går kjøpte en TV med 100 Hz, og hun sa det var en stor oppgradering fra hennes laptop PC som bare hadde 60! Samtidig har jeg hørt noe snakk om at selgerne av disse TV-ene lurer folk med hvordan man skal definere en Hz; 600 Hz er det samme som 100 Hz?

Jeg ble også litt obs på at den oppgitte dybden på TV-en visstnok er 30.3cm ??? Det var jo forferdelig mye, og stemmer overhodet ikke overens med bildet!

*Antar dette er inkludert bord-støtte*

Planen var å bruke TV-en til Xbox360 og se film/TV-serier via PC-en.

Endret av Toppris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tv-en er garantert ikke 30cm dyp. Jeg tipper den er rundt 3- 4 - 5 - 6 cm. 600hz har ingenting med tv-ens inngangsfrekvens å gjøre. Den er uansett 50 eller 60hz.

100 - 600hz er en digital prosess tv-en gjør for å øke antall frames. Et annet navn på dette er interpolering. Funksjonen gjør at bevegelser oppfattes som glattere.

Grunnen til at man kaller det 600hz på en plasma har å gjøre med at billedoppdateringen er annerledes enn på en LCD skjerm hvor man strekker seg til å kalle det 100 - 200hz.

Forøvrig kan det også være verd å merke seg at ikke alle setter pris på effekten interpoleringen gir. Slik sett kan det for noen være en stor fordel og bare skru det av...

Sjekk det ut i butikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...