Invert Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Hallo, jeg sitter og ser på en ls jeg tok i home dirret mitt, der er det bare rot. Og jeg kommer ikke på noe fornuftig system og dele opp alle filene i. Har masse install filer, programmerings filer og masse bilder og rot Håper folk kan si sitt system på det så jeg får noen ideer til hvordan jeg kan strukturere home dirret mitt På forhånd takk Lenke til kommentar
huf Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Bruker bare mange mapper jeg. Legger for.eks. rpm'ene i en mappe og bilder i en mappe, slik at jeg får et visst system. Men en ting kan jeg si; for en uke siden torde ikke jeg å ta noen ls på home dir'en min. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg har mappene: prosjekt - alt jeg lager selv skole - alt fra skolen bilder - sier seg selv, her har jeg MANGE underkategorier video - med alt videoene jeg sparer på film - backup av filmer musikk - musikk, delt inn i "Tracker", "Lossy" og "Fri-bruk"(slipper lisens penger) Lurt å ha egen mappe for plassen du kompilerer programmene "programmer" kanskje? Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg bruker å ha det meste på engelsk, mest naturlig for min del. 1. backup - som regel kopi av viktige ting, blant annet fra fil systemet til mobilen 2. documents - her er forskjellige dokumenter laget i star office, regneark osv... 3. music - mye under kategorier her gitt.... 4. progz - kompilerte progz med sources.. osv.. 5. gamez - heller ubrukt.... tenkte å ha "sysem" når jeg laget denne, men spilla mine havner alltid i /usr/local/games uansett av gammel vane.... 6. projects - forskjellig stash.. skoleting ahr jeg under her også,.. siden det for det meste er prosjekter uansett.. 7. video - delt inn i underkategorier 8. picz det er den siste.. bilder fra cams, logoer, skjermbeskyttere, wallpapers m.f. Dette var meg,.. kanskje ikke mest strukturerte,.. men det ser dint ut med en liten ls. Men saken er often en annen ved utforsking av underkategorier.!!! Der klarer jeg aldri rydde skikkelig etter meg... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 egil@linux:~> ls Desktop Documents Downloads Look snapshot1.png snapshot2.png Alt "stuffet" ligger på NTFS, så jeg har /windows/c for winos, windows/d for downloads, windows/e for "stuff" og windows/f for fat32 temp. Når jeg får brent ut de "verneverdige" dataene på NTFS-partisjonene blir det nok ext3 som blir mountet som ~/downloads ~/stuff osv...[/code] Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg har bare et enormt rot selv. Gidder aldri å rydde opp etter meg, da blir det jo seendes ut deretter også Dog, jeg kunne kanskje trengt en oppryddning snart. Det må jeg ærlig talt innrømme. Lenke til kommentar
GNUfreak Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 hm, jeg har: diverse, kernel, movies, pics, program, utv diverse: hvor det meste havner som jeg ikke har et annet sted å gjøre av kernel: hvor jeg driver med kernel hacking + her ligger alltid siste kjerne med evt. patcher.. movies: diverse filmer og sånt pics: bilder program: her legger jeg source til de fleste programmer jeg bruker utv: står for "utvikling", det er her jeg lagrer det jeg for det meste koder i C/Perl Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Mitt er organsiert som følger: Desktop (skrivebord) OpenOffice.org (som ikke kan fjernes) Public (Filer som legges ut for deling og har chmod 755) Documents Linux Music Other Pictures Videos Private (Personlige filer, chmod 700) Backup Documents Music Other Pictures School Videos Temp (Midlertidige filer, chmod 700) CD-Burning Incomplete Downloads Linux Music Notes Other Bruker scipts til å lage autamatisk genererte playlists, til å opprettholde filrettigheter og til å slette Temp-mapper ved shutdown. Bruker EasyTag til å holde styr på musikken min. MarcelSB Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Hos meg er det et system som aldri blir overholdt: Nedlasta: Programmer jeg laster ned og installerer++ Bilder: Screenies, Kamera-bilder o.l Dokumenter: Selvforklarende CPP: Jeg driver og skal lære meg c++ Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg bruker å ha det meste på engelsk, mest naturlig for min del. 1. backup - som regel kopi av viktige ting, blant annet fra fil systemet til mobilen 2. documents - her er forskjellige dokumenter laget i star office, regneark osv... 3. music - mye under kategorier her gitt.... 4. progz - kompilerte progz med sources.. osv.. 5. gamez - heller ubrukt.... tenkte å ha "sysem" når jeg laget denne, men spilla mine havner alltid i /usr/local/games uansett av gammel vane.... 6. projects - forskjellig stash.. skoleting ahr jeg under her også,.. siden det for det meste er prosjekter uansett.. 7. video - delt inn i underkategorier 8. picz det er den siste.. bilder fra cams, logoer, skjermbeskyttere, wallpapers m.f. Vil ikke kalle alt det der engelsk! over til saken... Pleier som regel å Downloads mappe som jeg har maaaaange undermapper i. Nesten alt jeg har går i den mappen. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Rot er bare forbokstaven når du plotter inn ls hos meg... Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 ls -a da ? *fryse på ryggen* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå