GlennDA Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 hei! Jeg har 3 LCD skjermer og lurer på om det er mulig for meg å kjøre WindowsXP med ett skjermkort som har uttak for 3 eller flere skjermer?? Hvis du har peiling på dette - send meg evt en link til en norsk side Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Matrox Parhelia er vel det eneste kortet som ikke koster fletta og som har støtte for 3stk skjermer som jeg vet om. www.komplett.no har det, www.psdata.no har det osv. Bare å se på det der Lenke til kommentar
knut Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Matrox Parhelia har muligheten til dette, men da må to av skjermene bruke d-sub utganger og ikke dvi utganger. Men det går ann å kjøpe et skjermkort nummer 2 som også har dvi utgang. Du finner parhelia på komplett.no edit: du tok meg med noen sekunder der iceraven Lenke til kommentar
+RES+ Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Matrox Millenium P750 støtter også 3 skjermer. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Matrox Millenium P750 støtter også 3 skjermer. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl Er ikke 64 mb ram bittelittegranne lite Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 ser ikke helt problemet med 64mb skjermkort hvis man ikke spiller f.eks bruker man bare photoshop osv, så holder det i lange baner og mer til Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Er ikke 64 mb ram bittelittegranne lite Til spilling og 3D, ja, men så er ikke akkurat dette kortet laget for det heller. Til 2D er det ikke noe problem i det hele tatt Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 men det kan man fremdeles ikke bruke 3 DVI LCD skjermer på...man må ha et ekstra kort med DVI utgang.. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 men det kan man fremdeles ikke bruke 3 DVI LCD skjermer på...man må ha et ekstra kort med DVI utgang..Forskjellen på å bruke DVI og analogt signal er så liten at det ikke bør være et hinder. Dessuten er ikke Matrox akkurat kjent for å ha dårlig bilde og singalkvalitet Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Er ikke 64 mb ram bittelittegranne lite Til spilling og 3D, ja, men så er ikke akkurat dette kortet laget for det heller. Til 2D er det ikke noe problem i det hele tatt Jeg er enig! At det er 64MB på et skjermkort er ikke til hinder for god 3D-ytelse. Det er GPU'en som stort sett bestemmer ytelsen. Tenk bare på Geforce Ti 4200 64MB som yter mer enn bra nok til da aller fleste eksisterende 3D-spill. Samtidig har man Geforce FX 5200 256MB som yter betydelig dårligere, for ikke å snakke om hvis du har integrert grafikk og setter av f.eks 512MB SDram til grafikk. Analog er også helt OK til LCD. Gå for "Matrox Millenium P750". Det har tre utganger (2VGA + 1 DVI) også er det billig, kun 2092kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå