Ximo Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg har en 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway firewall router (*pust*pes*) som jeg vil stille inn så jeg kan bruke BitTorrent (og BT++), dette kun til å laste ned mormors familiealbum Ifølge en guide jeg fant skal jeg stille inn port forwarding for portene 6881-6889, men eksempelet er for Linksys' firewall, og 3com'en ber om andre ting. Under "Firewall" og "Special Applications", trykket jeg "New" og skrev inn "BitTorrent" som navn på program, "6881-6889" som "Incoming Ports", men så ber den også om "Trigger Port".. Jeg skjønner hva det er (NetMeeting o.l. bruker den porten til å åpne andre porter i brannmuren), men hva skal jeg skrive for BitTorrent? Er det sånn jeg skal legge inn BitTorrent i brannmuren, eller må jeg stille inn en "Virtual Server"? Lenke til kommentar
vigilante Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Legg inn portene i en "virtual server" og alt blir bra! Firewall/Virtual Servers/New/Custom.....Ports: 6881,6889 Lenke til kommentar
Ximo Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Ok, jeg gjorde som du sa og fikk lastet ned 6% av en av ISO'ene før jeg visste ordet av det.. Men så stod det "pause" på alle downloads'ene, og det hjalp ikke å velge "Resume". Jeg lasta ned burst! istedet, men der går jo ingen ting! Prøvde å legge til "--ip 80.213.103.75" (min IP) på "advanced options", men det gjorde ingen forskjell. Her er et screenshot av når jeg legger torrent-filen inn i burst!: Og her er feilmeldingen jeg fikk: Hvorfor får jeg ikke til å laste ned?? Har forresten stilt inn portene "6881-6889" i firewallen i steden for "6881,6889".. Lenke til kommentar
Ximo Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Noen på #bt på EFNet sa jeg burde kvitte meg med burst! og bruke experimental istedet.. men tror du ikke jeg fikk samme dritten der og: Nå er jeg overbevist om at det er en innstilling eller noe som er feil.. Jeg har ingen software-brannmur, kun routeren med firewall aktivert og portene 6881-6889 åpnet og videresendt til 192.168.1.140 (min lokale IP), og i beste fall skulle jeg fått dårlig hastighet på nedlastingen, men jeg får bare feilmeldingen på bildet over :x Hva kan muligens være i veien? Lenke til kommentar
fondus Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg tror du har feil innstillinger. Selv har jeg 3Com Office connect cable dsl gateway også. Bruker Burst! RC3. Har forwarda port 3000-8999 til min ip (kan det pga de andre pcene kun surferhenter mail). Her fungerer det bra. Jeg har på både firewall og ping block. Jeg foreslår at du trykker på "reset-knappen" ( inni config). Lenke til kommentar
Bullseye88 Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Could not connect to tracker er at "serveren" til den torrentfila du har er nede, eller at den er overbelastet. La progget være og det vil prøve å reconnecte med ca. 2 min interval. Kan være at ispen ikke likte det de holdt på med heller da... da kommer den sannsynligvis ikke opp igjen -- Morten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå