johome Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Jeg har et 5.1 høyttalersett , men får bare lyd i to av de når jeg spiller musikk. Har konfigurert lyden slik : Jeg har også via kontrollpanelet testet hver enkelt høyttaler. Alle høyttalere gir da lyd ifra seg. Endret 25. februar 2011 av johome Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Det sier ingenting om hva du fysisk har. Skal vedde på at du kun har to høytalere som faktisk virker, eller satt dem opp på feil måte i forhold til innstillingen til lydkortet. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Hvilke tilkoblingsmuligheter har du på lydkortet? Og hvor mange kabler kommer det fra høyttalerene? Tipper 3 ? Lenke til kommentar
johome Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Jeg sjekket med XP x64 , som er installert på en annen harddisk. Det spilles musikk ifra samtlige høyttalerne. Alt perfekt der. Jeg har 2 front, 2 bak, 1 senter og 1 sub. Som sagt er det via kontrollpanelet mulig å sjekke hver høyttaler (ved å trykke på hver av dem) , og alle gir da lyd ifra seg. 3 ledninger ja. Lydkortet er integrert i HK'et. Endret 25. februar 2011 av johome Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 kanskje musikken bare er i 2 kanaler? Høyre og vanstre. Helt vanlig på musikk i stereo. Lenke til kommentar
johome Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2011 Jeg har lagret mine musikkfiler på vanlige snurredisker. Spiller nøyaktige samme låter i XP og W7 , via Media Monkey. Hører også på musikk på Youtube og radio. Samme problem - XP spiller i alle høyttalere, W7 kun i to. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Er det lyd i bassen? I såfall er det vel som det skal være. Er slik her også. Musikk i stereo skal ikke gi lyd i senter og bakhøyttalere. Da er det heller XP som er feil. Lenke til kommentar
johome Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2011 Lyd i bassen ja. Så du har også et 5.1 høyttalersett som bare spiller 2.1 i W7 ? Lurer på hva slags type musikk man skal spille , når ikke engang originale musikk CD'er gjør det Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Originale musikkcder har aldri vært, og kommer nok aldri til å være noe mer enn 2 kanaler. SACD og DVDA har i enkelte tilfeller flere kanaler, og film har stort sett flere kanaler. For ikke å snakke om spill. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) noen få plater er remastered til 5.2 lyd. Eksempel Metallica sin "black" ALBUM ER KOMMET UT I 5.1 LYD... http://torrentz.eu/6ad0bda17aac1878523484b0e90ee74dbce9dded Endret 26. februar 2011 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Steffenv Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Har du lastet ned et program som f.e.k.s Realtek HD Audio manager? Jeg må alltid inn der og sette opp. Fungerer aldri med det der Windows-oppsettet. 2 Lenke til kommentar
johome Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Takk for tipset Steffenv Jeg lastet ned driveren , installerte , men klarte aldri å finne kontrollpanelet. Sjekket på nettet, og det ser ut som det er flere som sliter med det samme. Jeg klarte til slutt å finne ut av det. Lastet ned en driver ifra Asus som funker. Setter denne som løst. Endret 7. mars 2011 av johome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå