Beyma Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Heisann Har bestemt meg for å gå ned noen kilo, da jeg er lei av å føle meg tung og slapp. Målet er å komme ned på 85. Veier 97 nå. Er relativt kraftig og er ganske høy. Har mye muskler fra mye styrketrening, men har opparbeidet meg god gammel dags ølmage. Den ønsker jeg nå å bli kvitt. Jeg løper nå annahver dag og når kulda gir seg skal jeg begynne med powerwalks. Det jeg lurer på. Som alle andre har jeg også lyst på noe søtt iblant, så er det dumt å drikke coca cola zero eller pepsi max? Står jo på flaskene at det er 1 kalori bare, men virker jo iffy det. Er ikke slik at jeg drikker flere liter om dagen, men tar en halvliter de dagene sukkersyken kommer som værst. Lenke til kommentar
storken Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Ganske høy definerer jeg som noe sånt som 180-190? Hvor mye tar du i knebøy og hvor mange pullups klarer du? Sukkerfri brus, unngå det. Fyll magen med andre ting og venn deg av søtsuget. Sukker og sukkerfri brus er unødvendig og usunt. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Ganske høy definerer jeg som noe sånt som 180-190? Hvor mye tar du i knebøy og hvor mange pullups klarer du? Sukkerfri brus, unngå det. Fyll magen med andre ting og venn deg av søtsuget. Sukker og sukkerfri brus er unødvendig og usunt. 185cm Tradisjonell knebøy er jeg ikke flink med da jeg har en lang rygg og korte ben samtidig som dårlige knær. rundt 100kg tipper jeg. Beinpress klarer jeg 220-240kg, så har noen lår som veier noen kilo. Pullups klarer jeg 10 maks. Klarte 20-25 i mine yngre dager Men styrke er jeg blitt litt lei. Har nok muskler. Jeg vil bli mer atletisk og tynnere. Når jeg har nådd det så kan jeg bygge opp muskelmassen igjen. Vil føler meg letter. Nå er jeg rett og slett for tung. Okei. Da skal jeg kutte ut lettbrusen. Noe som kan anbefales istedenfor? Farris, bris med smak er vel greit? Endret 25. februar 2011 av Crimar Lenke til kommentar
storken Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 La meg tippe: knærne vingler innover når du kjører knebøy? For hver person som kjører knebøy rett, ser jeg 20 stk i smith-rack, beinpressmaskin eller med feil teknikk. "..Lang rygg... korte bein.." er bare dårlige unnskyldninger for å unngå noe du ikke er komfortabel med. Manglende forkunnskap/stort ego = dårlig teknikk = feil belstning på knær = vonde knær, skjønner hvor jeg vil hen? Man bygger mye mer funksjonell, "føle seg lettere", styrke med knebøy - siden denne øvelsen aktiverer kjernemusklatur. For å redusere kroppsvekt er det hovedsakelig kostholdet det må gjøres grep med, nytter ikke å løpe 45 min om du gofler innpå 1000 kcal etterpå. Sjekk ut Periodisk Faste, det ligger noen tråder her på forumet - og eller mye bra informasjon på leangains.com. Du oppnår ikke en atletisk kropp ved å ignorere muskelmasse ved vekttap, det skal være sikkert. Optimal sett får du på plass "rett" styrketrening og kaloriunderskudd, så kommer den atletiske kroppsformen til å komme uten noe mellomstopp på tynnfeit. Å kjøre seg i bakken med x-antall timer jogging i uka ser jeg på som bortkastet om fokuset er vektnedgang, fører bare til lavere "lojalitet" til diett og trening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå