Gå til innhold

Dårlig timing for Powerbook kjøp?

Anbefalte innlegg

Vurderer nå å kjøpe en Powerbook G4 15", men det svirrer noen rykter om at det straks kommer en oppgradert versjon eller senkede priser.

Leste noe om at prisene i USA er gått ned, og ventes gå ned i Norge.

Men er dette bare tull, eller er det lurt av meg å vente en måned?

Jeg er mest avhengig av nedsatte priser.

mvh

metrom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil ALLTID komme bedre versjon eller billigere rett etter at du har kjøpt.

Slår aldri feil. Men verd å tenke over:

Dersom du kjøper maskinen med en gang den kommer ut.... Da betaler du overpris.

Etter ett halvt år så er du fremdeles fornøyd med maskinen din, men du ser at nå selges den billigere og du tenker, "jeg skulle ha venta....da kunne jeg spart noen tusen."

Jeg gjør samme tabbe selv. :cry:

Det beste er å ligge minst ett halvt år etter....og heller glede seg over at maskinen som akkurat kom ut blir din SENERE når den har sunket i pris...

Lenke til kommentar

Den nåværende 15" PowerBooken har vært i salg helt siden november 2002. Dette er svært lenge uten en oppdatering av den, det er hovedgrunnen til at ryktene om en ny PowerBook er såpass sterke. Selv ville det ikke forundre meg om det kom ut en ny PowerBook i løpet av en måned, problemet er bare at om man venter en måned og det ikke kommer noen er det i alle fall sikrere at den er enda nærmere. Problemet med Apple er at man aldri vet når de slipper nye maskiner.

Likevel kan jeg også si at 1Ghz 15" PowerBooken er en knall maskin, jeg har selv testet den og testen kan du lese her http://amac.no/art.php?artikkelid=409

Jeg vet det ikke er verdens best skrevne test, men jeg står for det jeg skrev der.

Lenke til kommentar

La oss si at det kommer en ny Powerbook om en måned, hvor mye vil da prisene på den nåværende sånn ca. falle?

Og hvor høy vil den prisen på den nye være?

Som sagt så er dagens powerbook mer enn nok til det jeg skal jobbe med, så jeg er bare interisert i å få den billigst mulig.

takker for svar!

Lenke til kommentar
Hos Apple pleier prisene å halveres sånn ca. når man lanserer nye powerbooken

Hehe! - Sånn ca. 20% lavere er jo mer typisk. Men det har vært en markant prisnedgang på nye powerbooks for hver lansering. Jeg kjøpte min for 27.000. 6 mnd etter kostet den 22.000,- Et år etter koster tilsvarende by (867 mzh) 19.000,-

Når en ny modell kommer, tipper jeg den gamle 15" går ned med 3-4 tusen og den nye vil da koste 18.000. Men det er ren spekulasjon...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hey!! "a thinner 12" pb" er dette er rykte om altså?? Knalltøfft!! Er nettopp det som gjør at jeg ikke vil ha den pb-en, jeg vil ha en SUPER liten pb!! Dette kan bli digg! Men hva annet er det som "kanskje" kommer da??? Vil ha en liten computer! er det for mye å forlange? Finner ingen som er noe bra.. :( Har dere forslag? ja utenom maccer..for av mac vet vi jo: det er kun pb12

Lenke til kommentar
Hey!! "a thinner 12" pb" er dette er rykte om altså?? Knalltøfft!! Er nettopp det som gjør at jeg ikke vil ha den pb-en, jeg vil ha en SUPER liten pb!! Dette kan bli digg! Men hva annet er det som "kanskje" kommer da??? Vil ha en liten computer! er det for mye å forlange? Finner ingen som er noe bra.. :( Har dere forslag? ja utenom maccer..for av mac vet vi jo: det er kun pb12

Compaq har jo også noen snacksy saker da...

Lenke til kommentar
nope, liker ikke compaq! men kan noen bekrefte ryktene rundt en mindre PB 12? at det kommer en slik updatering?

Kan vel bekrefte at det en eller annen gang kommer en ny en, men når den kommer er det vel bare Apple som vet og de sier det ikke til noen :p

Lenke til kommentar
Vurderer nå å kjøpe en Powerbook G4 15", men det svirrer noen rykter om at det straks kommer en oppgradert versjon eller senkede priser.

Flere rykter her. Etter sigende kommer de nye Powerbook'ene (15",17" og kanskje 12") med OSX 10.2.7 i løpet av denne uken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...