Gå til innhold

Hjelp til ny gamer-pc

Anbefalte innlegg

Den stasjonære pcen min tok kvelden for noen dager siden og jeg har planer om å kjøpe meg en ny gamer pc som kan takle crysis 2.

Det er lenge siden jeg har vært oppdatert på hardware så kunne noen ha kommet med et fremtidsrettet forslag til meg? Vil ha gode maskinvaredeler, men ikke nødvendigvis det aller beste dersom prisen er mye høyere enn den ekstra ytelsen.

Jeg vet at jeg kunne ha googlet en del på dette og det har jeg tenkt å gjøre etter denne posten, men vet at dette lett kan ramses opp av noen som følger med.

Har ikke sett for meg en bestemt pris enda, men ikke altfor dyrt(15000+). Kom gjerne med flere forslag.

Er det forresten noen som vet om det kommer noe nytt snacks om ikke lenge? Altså at det blir lurt å vente en liten periode?

Takk for all hjelp.

Endret av jke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alltid er det mulig det kommer noe nytt.

Men en rask pc:

•  
  • Core i7 2600k
  • (Dobbel sett av: Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT, CL9
  • Kit w/two matched DDR3 4GB, 240pin)
  • Nvidia Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX
  • hovedkort?
  • Crucial RealSSD C300 2,5" 128GB
    SATA 6 Gb/s, opp til 355MB/140MB sec lese/skrive
  • DVD brenner? Blueray brenner?
  • Corsair TX 850W PSU
    ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 4x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 140mm Vifte
  • Kabinett ATX miditower?
  • Hitachi Deskstar 7K3000.B 3TB SATA2
    64MB 7200RPM 6.0Gb/s 0S03208

Burde dette være en god invistering.

Med mindre du vil vurdere core i7 950 eller X6 1090T brukt?

Nå er jo ikke overnevnte prosessorene dårlig, men er litt utdaterte og litt dårlig høy pris i denne prisklassen, så core i7 2600k er nok bedre kjøp. Etter hva jeg har hørt er core i7 2500k og 2600k langt bedre overklokkere en tidligere serie. Er usikker på hvordan disse kommer mot core i7 extreme serie, men den lave effektforbruket tror jeg disse gjør det ennå bedre.

Nå vil det nok ta noen uker for de nye ASUS, MSI hovedkortene stepping B3? Kommer til norge. Vet ikke om det går raskere å bestille fra ASUS, men verdt å prøve.

Hadde ventet på i7 2600k med mindre du vil ha Trichannel ram støtte.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg har funnet meg en i7 2600k socket 1155, men da jeg tok kontakt med flere nettbutikker sa dem at dem har sendt tilbake alle socket 1155 HK pga. feil med sata kontroller.

Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt et slikt HK nå?

Lenke til kommentar

Les noen av artiklene er på hardware.no, de har skrevet om denne SATA feilen, ASUS og MSI så vidt jeg vet har friskemeldt noen av hovedkortene sine.

Husk også at du må gå for 2500k, ikke 2600k. Se på linken der de blir sammenlignet, ikke verdt de ekstra pengene for 2600k.

15000kr er mye penger, og du må vurderer om du virkelig trenger så mye. GTX 560 SO er et veldig godt kort hvis du vil spare litt penger men fortsatt ha mye ytelse.

650W - 750W strømforsyning er nok, med mindre du skal ha SLI/CF (2 el flere skjermkort)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...