Howard Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Multiformat 8x DVD-brenner fra Plextor Plextor lanserer nå markedets første DVD-brenner med 8x skrivehastighet. Støtte for både DVD-R og DVD+R er på plass. Les saken her. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Bra at farten på dvdbrenning begynner å bedre seg, og at den støtter både + og - formatene er et stort pluss for mitt vedkommende. Ble plutselig mere aktuelt med dvdbrenner. Prisen er også helt ok. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Hvordan blir det med hensyn til maskinvare å brenne nå da? Harddisken jobber jo allerede ræva av seg på 4X virker det som. Kan ikke drive med så stort mye annet mens man brenner Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Fristende. Veldg fristende. Har vært storfornøyd med Plextor 16x'en (CD). Jeg som var helt klar for å kjøpe NEC 1300, nå må jeg tilbake i tenkeboksen. Lenke til kommentar
Digger Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Ja nå mangler det bare at den blir levert i scsi grensesnitt da, men det er vel litt mye og håpe på tenker jeg...... :o Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Erm... Kan ikke egentlig si at dette var noen forbedring hvis brenneren bare brenner 4x og 2x "For minusformatet gjelder hastighetene 4x (DVD-R) og 2x (DVD-RW)." Så, det er bare DvD-RW som er optimalisert Lenke til kommentar
JaViZ Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 skal ikke se bort i fra at de kommer med en scsi-utgave. plextor har historie for å levere særiøse produkter med tanke på cd-r og rw. har venta lenge på at de skulle sette i gang å eie på dvd-fronten Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 da er det bare å vente til den kommer i butikken før jeg kjøper noe... Lenke til kommentar
capy Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 høres ut som en super brenner! gleder meg til testene ramler inn:) da er det bare å vente på at platene skal bli billigere. håper den kommer i sort utførelse også! Lenke til kommentar
capy Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Erm... Kan ikke egentlig si at dette var noen forbedring hvis brenneren bare brenner 4x og 2x "For minusformatet gjelder hastighetene 4x (DVD-R) og 2x (DVD-RW)." Så, det er bare DvD-RW som er optimalisert du mener vel at bare dvd+R og dvd+rw er optimalisert? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Scsi også nå da Plextor... mhumle selge 40x plex brennern fort som ******? Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Erm... Kan ikke egentlig si at dette var noen forbedring hvis brenneren bare brenner 4x og 2x "For minusformatet gjelder hastighetene 4x (DVD-R) og 2x (DVD-RW)." Så, det er bare DvD-RW som er optimalisert leste du overskriften eller? Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Det er bra at det kommer raskere brennere, men ettersom jeg netopp har fått ny PC og venter på å få NEC 1300a tilsendt (som forøvrig vil være min eneste CD/DVD drive) gidder jeg nok ikke å vente til den kommer. 8x plater kommer sikkert til å koste utrolig mye når de kommer også. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Når kommer 8x på DVD-R da? Hvorfor går det an å brenne + raskere (eller: hvorfor har Plextor laget det slik?)? Er det så stor forskjell på + og - ? Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Prisen er også helt ok. Den koster jo 2271 norske kroner uten mva da... Med moms og porto blir det jo nesten 3000kr (2271+25%= 2271x1,25= 2838,75kr). Kansje veiledende pris er litt høyere enn det prisen faktisk blir, men det er fremdeles snakk om litt mye penger. Jeg sier ikke at det er et dårlig kjøp med tanke på at det er en 8x DVD-brenner (riktignok bare dvd+R og dvd+rw, men likevel) og at den er fra plextor +at programvaren som følger med så ganske bra ut. Men 3000kr er jo en del da, i farten kan jeg komme på mange andre bra ting man kan sløse bort 3000kr på. Og så må vi ikke glemme at 8x DVD-R'er sikkert ikke er billige i starten. Personlig skal jeg vente til den dagen det kommer en bra DVD-brenner til under 2000 som klarer minst 8x på både DVD+R/RW og DVD-R/RW (og som sagt bør prisen på 8x discer også ha sunket nok). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå