Kakofoni Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Hei. Jeg har tenkt å studere psykologi til våren, og har egentlig planlagt å studere i Bergen. Jeg har hørt flere ganger at eksamen for introduksjonsstudium i Tromsø er enklere enn i Bergen, og leker nå med tanken. Er det noen som har erfaringer med dette? Stemmer det, og i hvor stor grad? Endret 25. februar 2011 av Kakofoni Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Det kommer nok mer ann på hva slags eksamensform du trives med. I Tromsø er det en blanding av skriveeksamen og MPC. Lenke til kommentar
Jens-petrus Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Vel, jeg mener at enkelte emner har opp mot 50% stryk første forsøk(Dette gjelder Tromsø). Det er vel samme emner for å komme inn på profesjon/videre på bachelor. Ellers har jeg også hørt fra flere folk at årsstudiet i Tromsø skal være veldig lett. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Må henge meg på iChristian. Liker du MC best, så gå for UiT (eller NTNU), liker du å skrive eksamensoppgaver, gå for UiB (eller UiO). Liker du å skrive semesteroppgaver, gå for NTNU Merk at UiT "helgarderer" litt ved å ha både en kortsvarseksamen og en MC eksamen for 20poengersfaget. Tviler sterkt at det er noen merkbar systematisk forskjell i hvor enkelt det er på de forskjellige universitetene. De bruker eksterne sensorer, og det er fine normalfordelinger av karakterer der som alle andre plasser. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2011 Hva er MC? Multiple choice? Anyway, noen av dere som faktisk går/har gått psykologi og merket noe av dette selv? Altså at folk fra Tromsø som har flyttet til Bergen er dårlige/sliter mer det første året i profesjon eller noe lignende? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 MC er multiple choice. Eks-kona mi har gått ved NTNU, UiT og HiL, men det er ikke relevant, siden det handler om hva du trives best med... Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Hva er MC? Multiple choice? Anyway, noen av dere som faktisk går/har gått psykologi og merket noe av dette selv? Altså at folk fra Tromsø som har flyttet til Bergen er dårlige/sliter mer det første året i profesjon eller noe lignende? Hvis du er så heldig at noen faktisk har en slik erfaring, så er den neppe representativ og neppe noe som du skal velge ut ifra. Hvis noen har hatt en slik erfaring er det nok heller pga forskjeller i motivasjon enn forskjeller i hvor vanskelig det er. Jeg har gått både ved UiT og NTNU, og det ene året gikk jeg ut med under C i snitt, det andre året gikk jeg ut med A i snitt. Det som skilte seg var motivasjonen og hvor mye jeg hadde jobbet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå