RoadHouse Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Heisann, Vi har på huset en DC server med Windows 2003 som rett og slett skulle vært reinstallert fra bunnen. Det er et flust av feil, bugs og annet "dritt" i installasjonen, bugs som ble dradd med når de før meg oppgraderte fra W2000 osv. Jeg ser for meg det vil være mye raskere å installere denne på nytt, som også gir meg mulighet for å legge ESXi i bunnen. Jeg vil altså slette hele DC'en, installere Win2k8 med nytt server navn, ny IP.. men samme domene navn (dns wise). Jeg vil opprette alle brukerene manuelt etter serveren er satt opp på nytt, men med nøyaktig samme pålogging og passord. Mitt spørsmål: Nå som klientene (6 PC'er) er innmeldt i domenet har de en "trust" mot denne DC'en. Er det mulig å gjøre slik at det ikke opprettes nye profiler lokalt på hver PC? Som kjent så vil jo windows begynne å generere Profile.001 Profile.002 etc når den mister kobling mot domenet den er koblet opp mot. Tips, Tricks og Workarounds mottas med stooor takk! Om noe er uklart i posten, så spør gjerne Mvh House Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Har du en ESX server tilgjengelig, eller skal du bruke den samme serveren som DC'en står på per i dag? Hvis du har en ESX tilgjengelig kan du vel bare installere en Win2k8 server på den og melde den inn i domene og gjøre den til DC, og deretter fjerne den gamle? Lenke til kommentar
RoadHouse Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 Heisann Jaybird! Jeg har en ESX tilgjengelig så jeg kan installere w2k8 i forkant av fjerningen av den gamle. Det er den metoden jeg vanligvis ville brukt, men da drar den med seg all dritten jeg ikke vil ha over Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Maskinene som er innmeldt i Domene A er kun innmeldt i Domene A og er avhengig av Domene A for å kunne authentisere seg via domenetrusten mot Domene B. Skal Domene A dø, så må klientene meldes ut av Domene A og inn i Domene B for at DC i Domene A skal kunne fjernes. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Du kommer ingen vei utenom å få nye lokale profiler på hver pc, så lenge det blir et nytt domene. Har du romaing profiles i tillegg, sier jo svaret seg selv Lenke til kommentar
RoadHouse Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 Takk for alle svar som kom inn, løsningen ser ut til å bli: http://www.forensit.com/domain-migration.html Har lest litt erfaringer om det nå, og alt ser positivt og veldig lovende ut Skal legge ut en oppdatering når det er gjort. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Vel, med så få brukere er min mening at det er like lett å lage nye profiler for alle, istedenfor å ta med de gamle profilene, da jeg tipper at mye av den gamle dritten vil følge med i de gamle profilene og da er jo hensikten med reinnstallasjon av serveren litt borte... Hadde det vært 50 brukere så kanskje jeg hadde vurdert den løsningen som du nevner. Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Med så få som seks klienter ville jeg like greit kjørt migwiz på de dersom det er viktig å beholde innstillingene i profilen. Da minimerer du arbeidet på klientene slik at serverbyttet går relativt smidig i forhold til klienter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå