henrist Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Igår oppdaterte jeg dataen min med alt som lå på WindowsUpdate, men d førte til to irriterende ting: 1. Når jeg starter maskinen ber den om passord! D går helt fint å trykke OK, men jeg vil helst slippe d, og at den starter rett på Desktop. Hva gjør jeg? 2. Når jeg vil slå av får jeg ikke lenger tre bokser ved siden av hverandre med bilde og tekst "turn off", "restart" og "xxx". Derimot får jeg den tidligere rullemenyen. Er d mulig å gjøre om?! =) håper på svar! Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 start, kontrolpanel, brukerkontoer, endre måten brukere logger seg på eller av Lenke til kommentar
fondus Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Jada, det du må gjøre da er å gå inn på Kontrollpanel og alternativer for brukere. Så tar du bare vekk haken for at brukere må angi brukernavn og passord for å bruke denne maskinen. Det er iallefall sånn i win2000, men jeg tror det er nogenlunde likt i XP. Ser du er ny her. Velkommen til forumet, men denne tråden hadde vært passe å poste i Windows-kategorien Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Tweak UI kan også hjelpe deg der hvis du ikke finner frem i det OS'et du har... Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Igår oppdaterte jeg dataen min med alt som lå på WindowsUpdate, men d førte til to irriterende ting: 1. Når jeg starter maskinen ber den om passord! D går helt fint å trykke OK, men jeg vil helst slippe d, og at den starter rett på Desktop. Hva gjør jeg? 2. Når jeg vil slå av får jeg ikke lenger tre bokser ved siden av hverandre med bilde og tekst "turn off", "restart" og "xxx". Derimot får jeg den tidligere rullemenyen. Er d mulig å gjøre om?! =) håper på svar! 1. Vet ikke svar 2. Under "brukere..." i kontrollpanel, klikk "velg hvordan brukere skal logge av og på (eller no sånt)", du må så skru av "raskt brukerbytte"(ikke sikker på noe, prøver bare å huske), og så skru av velkomstskjermen. Lenke til kommentar
henrist Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 Takk for mange svar =) Greia er at jeg har vært der, og d fungerer fortsatt ikke! Under useraccounts kan jeg kun velge om jeg vil ha velkomstside m/div brukere eller firkanta boks å skrive brukernavn/passord i. Jeg får ikke vekk at de ber om passord! ... Lenke til kommentar
henrist Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 Jej, litt fikling (enda mer får jeg vel si ) og jeg fikk d til... takk! Lenke til kommentar
eberland Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Jej, litt fikling (enda mer får jeg vel si ) og jeg fikk d til... takk! jeg har og byttet litt mellom velkomstskjerm og vanlig pålogging, men blir ikke kvitt spørsmål om passord Hva gjorde du? Lenke til kommentar
Kafarsken Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Er det ikke bare å fjerne passordet på kontoen? Uansett så hadde jeg et problem her. Jeg har en server ståenede og jeg trengte tilgang via remote desktop. Problemet var bare at når jeg slo den på, kom jeg bare til innloggingsscreen på serveren. Prøvde uten passord, men det måtte være passord på. Her er i alle fall løsningen min: http://videoproductions.com.au/html/autologon.html Vips: jeg kan nå logge meg på med remote desktop (serveren står uten skjerm, tastatur og keyboard. Edit: Men denne er muligens mer aktuell for deg Lenke til kommentar
eberland Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Her er i alle fall løsningen min: http://videoproductions.com.au/html/autologon.html Vips: jeg kan nå logge meg på med remote desktop (serveren står uten skjerm, tastatur og keyboard. Edit: Men denne er muligens mer aktuell for deg Har prøvd dette, men fikk det ikke til.. Ser forresten at jeg kanskje har blandet W2k og WXP... ForseAutologon og autoadminlogon.... spennende å komme seg hjem å teste :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå