Gå til innhold

Alvorlig sikkerhetshull i Windows

Anbefalte innlegg

Hadde du startet med å bruke Linux fra du var liten hadde Windows vært det vanskelige. OSX hadde vært lettere fordi OSX er bygget på *NIX ;) De er lure apple ;);)

Patching er en selvfølgelighet, men du må aldri restarte kjerna til Linux med mindre du har oppdatert selve kjerna, det er ikke særlig ofte du gjør :)

Uansett så er ikke RedHat et glans eksempel på Linux i mine øyne ;) Men jeg er offtopic. Greit at Microsoft kommer med noen av feilene sine, men de har nok fler enn vi får vite om pga. Windows er lukket og det er vanskelig å finne svakheter raskt da. Så er nok en del svakheter på lur i det OSet ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmmm

Windows er vel det mest brukervenlige OS på markedet.

Man har ikke så mange andre valg en windows vist man spiller mye på en pc... spill støtter ikke annet en windows.. så det sier seg selv at ikke mange har noe valg... og om det er brukervenlig.. er en annen sak :) Hadde spill støttet linux også så hadde nok Windows ikke gjort det så bra tror jeg.. Og windows er ikke vært 1500 eller hva nå det koster. Altid noe galt med det... sikert mange hundre hull til i det som dem ikke sier.....

OVER AND OUT....

Prisen på windows er stiv, men det er ikke så rart når det ikke finnes noen gode alternativer på x86 markedet. Linux er vel det nærmeste, men altfor vanskelig for nybegynnere. Hadde ligt å settt mormi installert og satt opp adsl på en linux maskin (Hu klarte det på jobben sin på en windows maskin)

Er nok mange sikkerhetshull i windows og fler vil komme. Akkuratt det samme er det med linux.

Windows er vel det mest brukervenlige OS på markedet

Yea right.... :lol:

OSX :yes:

Har brukt det veldig lite og det virker lett å sette seg inni, men desverre så finns det vil ingen versjon for x86. Hadde mac laget det for PC så kunne det kanskje blitt konkuranse på x86 fronten.

Lenke til kommentar
Auto-Update er en fin feature(finnes til alle windows), og man kan jo se ting på en annen måte også; Fint at Microsoft finner sikkerhetshull, så de blir tetta

Er ofte ikke Microsoft selv som oppdager dem, men uavhengige sikkerhetsanalytikere og andre windows-brukere. Men det var det kanskje ikke akkurat det du mente...

Jeg er så lei av fjortisser som har holdingen. Windows er dritt, linux er best. [...] Windows er vel det mest brukervenlige OS på markedet og de alle de som tror at Linux er bombesikkert så tar det grundig feil.[...] For all del jeg hater ikke linux, men jeg syns nå at linux mangler en del før en vanlig "dum" bruker kan bruke det.

"Mest brukervennlig" trenger ikke være synonymt med "best". Det er snakk om prioriteringer, og det er ikke alle som trenger et OS med like mye brukervennlighet som kanskje en amøbe ville trengt. Det er snakk om forskjellige behov. Det er faktisk noen som gjerne vil bytte bort putene under armene mot litt sikkerhet og større selvråderett. Virker som om du i stedet for å klage over de som snakker varmt om Linux i stedet burde bruke mer tid på å lære deg det (:

Lenke til kommentar
Har brukt det veldig lite og det virker lett å sette seg inni, men desverre så finns det vil ingen versjon for x86. Hadde mac laget det for PC så kunne det kanskje blitt konkuranse på x86 fronten.
Ja hvorfor gjør ikke mac dette? På en måte skjønner jeg dem, men hvis de hadde gjort det hadde det da ihvertfall blitt litt konkurannse.

Og det hadde blitt et alternativ for de som vil ha et annet OS som ikke er vanskelig for nybegynnere (ikke det at linux, som jeg siktet til, nødvendigvis er vanskelig for alle nybegynnere, men det er vanskelig for noen)

Jeg ville ihvertfall prøvd OSX hvis det kom til x86!

Lenke til kommentar
Jeg er så lei av fjortisser som har holdingen. Windows er dritt, linux er best.

Windows er vel det mest brukervenlige OS på markedet og de alle de som tror at Linux er bombesikkert så tar det grundig feil. Prøve Redhat når jeg gikk på skolen og da registrerte jeg meg som bruker og fikk varsel når sikkerhetspatcher kom. Det viste jeg fort at jeg skulle få mange mailer fra redhat angående fikses som jeg kunne laste ned.

For all del jeg hater ikke linux, men jeg syns nå at linux mangler en del før en vanlig "dum" bruker kan bruke det. Sikkerhetshull vil det alltid finne i et operativsystem. Verden utvikler seg og nye fungsjoner/tjeneser kommer og da vil det komme nye sikkerhetshull.

Jeg er enig med deg...

Alltid det samme "blablabla windows suger jeg skal skifte til linux"... Er vi heldige så stiger kansje andelen linux-brukere med 0,01% til neste år?

Lenke til kommentar
Jeg er så lei av fjortisser som har holdingen. Windows er dritt, linux er best.

Windows er vel det mest brukervenlige OS på markedet og de alle de som tror at Linux er bombesikkert så tar det grundig feil. Prøve Redhat når jeg gikk på skolen og da registrerte jeg meg som bruker og fikk varsel når sikkerhetspatcher kom. Det viste jeg fort at jeg skulle få mange mailer fra redhat angående fikses som jeg kunne laste ned.

For all del jeg hater ikke linux, men jeg syns nå at linux mangler en del før en vanlig "dum" bruker kan bruke det. Sikkerhetshull vil det alltid finne i et operativsystem. Verden utvikler seg og nye fungsjoner/tjeneser kommer og da vil det komme nye sikkerhetshull.

Delvis enig med deg...

Alltid det samme "blablabla windows suger jeg skal skifte til linux"... Er vi heldige så stiger kansje andelen linux-brukere med 0,01% til neste år?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...