Gå til innhold

Alvorlig sikkerhetshull i Windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette betyr at jeg nå må laste ned 3 patcher! Den første er vel ikke så viktig siden jeg bruker Opera men...

 

Fan ta Microsoft. Er jo ikke rent sjeldent de oppdager sikkerhetshull, er det vel? Neste sikkerhetspatchen fra Microsoft blir vel at de sperra for at folk kan skrive <ipen på pcen de skal inn på> så kommer de inn gjennom internett eller noe.

Lenke til kommentar

mm..en ny bugs(feil)for og rette en annen feil.

man hører jo ikke snart om annet.

 

ikke rart folk går over til linux !

 

xp er jo nesten bare feil i,synes ikke disse patchene retter opp så mye.

 

er jo vi brukere som må slite med dette,synes nesten synd på folk som skal ta i bruk opprativsystemet for første gang.

 

og billig er jo heller ikke.

 

så er det bare og håpe på at neste opprativsystem skal bli bedre..

Lenke til kommentar

Jeg er så lei av fjortisser som har holdingen. Windows er dritt, linux er best.

 

Windows er vel det mest brukervenlige OS på markedet og de alle de som tror at Linux er bombesikkert så tar det grundig feil. Prøve Redhat når jeg gikk på skolen og da registrerte jeg meg som bruker og fikk varsel når sikkerhetspatcher kom. Det viste jeg fort at jeg skulle få mange mailer fra redhat angående fikses som jeg kunne laste ned.

 

For all del jeg hater ikke linux, men jeg syns nå at linux mangler en del før en vanlig "dum" bruker kan bruke det. Sikkerhetshull vil det alltid finne i et operativsystem. Verden utvikler seg og nye fungsjoner/tjeneser kommer og da vil det komme nye sikkerhetshull.

Lenke til kommentar
Dette betyr at jeg nå må laste ned 3 patcher! Den første er vel ikke så viktig siden jeg bruker Opera men...

 

Fan ta Microsoft. Er jo ikke rent sjeldent de oppdager sikkerhetshull, er det vel? Neste sikkerhetspatchen fra Microsoft blir vel at de sperra for at folk kan skrive <ipen på pcen de skal inn på> så kommer de inn gjennom internett eller noe.

 

Auto-Update er en fin feature(finnes til alle windows), og man kan jo se ting på en annen måte også; Fint at Microsoft finner sikkerhetshull, så de blir tetta :lol:

 

Sikkerhetshull er bare oppskrytt. Hadde ikke microsoft opplyst om dette ville ingen visst om det.

:p

Lenke til kommentar
Dette betyr at jeg nå må laste ned 3 patcher! Den første er vel ikke så viktig siden jeg bruker Opera men...

 

Fan ta Microsoft. Er jo ikke rent sjeldent de oppdager sikkerhetshull, er det vel? Neste sikkerhetspatchen fra Microsoft blir vel at de sperra for at folk kan skrive <ipen på pcen de skal inn på> så kommer de inn gjennom internett eller noe.

 

Auto-Update er en fin feature(finnes til alle windows), og man kan jo se ting på en annen måte også; Fint at Microsoft finner sikkerhetshull, så de blir tetta :lol:

:p

Men etter Windows Update må man reboote. Det er grunnen til at jeg ikke gidder kjøre Windows Update, reboot er rett og slett så kjedelig =)

Lenke til kommentar
Men etter Windows Update må man reboote. Det er grunnen til at jeg ikke gidder kjøre Windows Update, reboot er rett og slett så kjedelig =)

 

Hva er det som er galt reboote etter en oppdatering. Greit at det hadde vært kjekt å slippe, kjedelige å lokke programmer osv men du kan vente å reboote til du ikke har noe gjøre på maskinen.

Lenke til kommentar
Hva er det som er galt reboote etter en oppdatering. Greit at det hadde vært kjekt å slippe, kjedelige å lokke programmer osv men du kan vente å reboote til du ikke har noe gjøre på maskinen.

Godt argument. Jeg rebooter vanligvis ca en gang i måneden, men oppdateringene kan bare ligge der og vente på at jeg rebooter, ja. Men jeg husker når man brukte WU på Win98, når oppdateringene var ferdige fikk man sånn styggg boks som stod reboot required (eller noe) og en ok-knapp. Den boksen forsvant ikke før man reboota :lol:

Lenke til kommentar
Men etter Windows Update må man reboote. Det er grunnen til at jeg ikke gidder kjøre Windows Update, reboot er rett og slett så kjedelig =)

 

er skjeldent man må reboote etter å ha kjørt WU, og hvis man trenger det er det bare og trykke cancel og så tar den og fikser det neste gang du restarter...

 

Ser nå på min SUS-Server(lokal windows update), og det er ikke mange oppdateringene som krever reboot.

Lenke til kommentar
Men jeg husker når man brukte WU på Win98, når oppdateringene var ferdige fikk man sånn styggg boks som stod reboot required (eller noe) og en ok-knapp. Den boksen forsvant ikke før man reboota :lol:
Kunne man ikke bare klikke den vekk da, eller rett og slett bruke ctrl-alt-del og lukke den der? tror det var noe sånt, og nei, liker ikke å reboote :wink:
Lenke til kommentar

Hmmm

 

Windows er vel det mest brukervenlige OS på markedet.

 

Man har ikke så mange andre valg en windows vist man spiller mye på en pc... spill støtter ikke annet en windows.. så det sier seg selv at ikke mange har noe valg... og om det er brukervenlig.. er en annen sak :) Hadde spill støttet linux også så hadde nok Windows ikke gjort det så bra tror jeg.. Og windows er ikke vært 1500 eller hva nå det koster. Altid noe galt med det... sikert mange hundre hull til i det som dem ikke sier.....

 

OVER AND OUT....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...