Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en link som ser slik ut

Response.Write "<td bgcolor=#D3EAF7><a href=""" & "frameset.asp?ID=" & file.name & """>" & file.name & "</a></td>"

Dette er altså scripting.filesystemobject.

hvor filename ser slik ut.

cnet_networks_#[email protected][email protected]_Marvelous Mozilla_17D8FD61.eml

Når jeg nå requester ID på frameset.asp får jeg cnet_networks_ og ingenting mer. Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Prøv å skrive følgende hvor file.name står nå:

Server.HTMLEncode(file.name)

Denne kommandoen gjør om alle spesialtegn til gyldig HTML-tegn, slik som at tegnet "<" vil bli skrevet ut som "& l t ;"(uten space). Det stopper jo tydeligvis akkurat i #-tegnet, så det tyder på at det er noe der som er problemet.

Edit:

Kom på en ting til, det er mulig at i selve linken som ligger i <a>-taggen bør skrives inn som

Server.URLEncode(file.name)

, men jeg får ikke testet dette hvor jeg sitter. Du får nå prøve! Gi tilbakemelding!

Lenke til kommentar

Har prøvd med den.

Det som jeg fant ut til slutt da var å lage en funksjon som replacet alle rare tegn med "chr(x)" og når jeg skulle behandle variabelen på neste side replacet jeg de tilbake.

Har også funnet ut en annen rar ting.

dersom du lager en fil som heter test#.asp så virker den ikke.

# tegner går ikke an å bruke i filnavn på IIS ihvertfall.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei, du kan ikke bruke # som en del av et filnavn med noen webservere, fordi tegnet # markerer et anker i HTML-output'en.

Når du skriver test#1.asp i et browservindu vil den lete etter en fil som heter "test" og dersom denne blir funnet vil den plassere markøren hvor ankeret "1.asp" befinner seg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...