Gå til innhold

Knitring på intregrert lydkort.

LoS

Anbefalte innlegg

Jeg har et Abit IC7 hovedkort, har sett noen steder om at de intregrerte lydkorta har noen problemer lydstyrke o.l,

Ikke det at det er no problem da jeg ikke bruker mic no særlig.

Men nå knitrer det som bare rakkeren i høytalerene, det har ikke vært sånn før.

Noen som opplever noe lignende?

Eller vet om noe som kan fjerne denne knitringa?

Den knitre lyden begynner å bli ganske irriterendes da jeg hører på musikk hele tia mens jeg sitter på pc'n.

Si ifra hvis noen syns jeg burde posta denne i Lyd og høytalere o.l posten, men syns det passa best inn her så lenge det har med lyd på hk..

Edit: knitringa blir høyere når jeg skrur opp volumet bare for å nevne det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knitring går på samme volum som forsterkeren som da vil si på volum 1 så knitrer det nesten ingenting og volum 5 så knitrer det sinnsykt.

Kan også legge til at knitringa går oftest fra høyre til venstre høytaler og slikt.

Hk er ca 1 mnd gammelt.

Lenke til kommentar

For noen dager siden leste jeg om det samme problemet på abit's forum. Har dessverre ikke linken lenger :wink: Så vidt jeg forsto gjelder det sannsynligvis en hardwarefeil på disse kortene. Problemet kan ofte løses ved å innstallere et pci-lydkort. (enkelte i abit-tråden mente også disse ble ødelagt etter en stund, men vet ikke om det er et vanlig problem :roll: )

Lenke til kommentar
Se her.

Kankje det er noen tips der som kan hjelpe deg?

1. Jeg instalerte nyste drivere senest istad.

2. Nimo er faktisk inne, men winamp har alltid klart mp3 filer som det skal.

3. Fyra akkurat media player, det hjalp heller ikke. Kanskje prøve noen flere?

4. Hvilke programmer skal det være da tro?

5. Spyware o.l er det lite av da maskin var formatert og instalert for 2 dager siden.

6. Windows er nyinstalert

7. Disken ble formatert sammen med instaleringa.

Nå begynner det å bli tomt for ideer her :(

Lenke til kommentar

Har selv nettopp bygget 3 PC'er med ABIT IS-7 men har ikke hatt tid til å sjekke om det er noe særlig støy fra integert RealTek lydkort.

Har vært ute for at nettverkskort har forårsaket støy på lydkortet så et tips kan være å disable nettverkskortet for å teste om det gjør noen forskjell. + evt. oppdatere nettverkskort driver.

Lenke til kommentar
Etter slikt jeg forstår så er det bare mic'n som er litt ødelagt.

Forumet finner du foresten

her

Der var det ja. Takk.

Det dukker i denne tråden stadig opp uttalelser som denne: "That is what I mentioned in details. It has serious problem with interference on PCI bus. So, it has problem on sound output as well MIC, (Even may PCI sound cards)but many people did not notice the problem with sound output, though it was very annoying to me."

Det var slikt jeg tenkte på :wink:

Lenke til kommentar

Knitreproblemer har jeg også hatt på mitt abit BD-7II raid. Der har jeg bare lekt meg fram og tilbake med diverse drivere til det funker. Innstalert litt over hverandre, avinstalert osv. Tror det var windows sine som funka sist jeg måtte drive med det der

Lenke til kommentar
Det dukker i denne tråden stadig opp uttalelser som denne: "That is what I mentioned in details. It has serious problem with interference on PCI bus. So, it has problem on sound output as well MIC, (Even may PCI sound cards)but many people did not notice the problem with sound output, though it was very annoying to me."

Det var slikt jeg tenkte på :wink:

Så det kan heller være et pci problem enn lydkort problem?

Takk for at du fant det, frista ikke så mye å lese igjennom 26 sider med omtrent de samme postene :-?

Knitreproblemer har jeg også hatt på mitt abit BD-7II raid. Der har jeg bare lekt meg fram og tilbake med diverse drivere til det funker. Innstalert litt over hverandre, avinstalert osv. Tror det var windows sine som funka sist jeg måtte drive med det der

Er det windows XP du kjører? Kjører Win2k her og er ikke akkurat noen lyd drivere her ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...