Gå til innhold

Hvordan lage en liste over musikken sin?

Anbefalte innlegg

Begynner å pakke seg rimelig opp med mp3's på maskina, og skulle gjerne ha laget et "library"/liste over alle sangene.. dvs en liste jeg kan skrive ut som vil sortere sangene alfabetisk...

Husker at en tidlig-tidlig-tidlig utgave av winamp så kunne man generere en html-liste, men denne funsjonen har falt bort i de senere versjonene... så hvordan få gjort det nå???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker at en tidlig-tidlig-tidlig utgave av winamp så kunne man generere en html-liste, men denne funsjonen har falt bort i de senere versjonene... så hvordan få gjort det nå???

Nei.

Åpne winamp, trykk på Misc i playlistvinduet, trykk så på misc opts og "Generate html playlist"

Eller du kan fokusere på playlistvinduet og trykke ctrl+alt+g

Lenke til kommentar

Du kan generere en html-liste nå også.. I siste 2'er versjonen ihvertfall.

Bruker ikke 3'ern selv

Nederst til venstre på playlista er det 4 knapper..

Add - Rem - Sel - Misc

Trykk på Misc, så kommer misc options opp. Der står det generate html-list.

Eller helt enkelt trykk Ctrl + Alt + G :)

Lenke til kommentar
Åpne winamp, trykk på Misc i playlistvinduet, trykk så på misc opts og "Generate html playlist"

Å drit rått da! Dette skal jeg også bruke flittig! Der ser man egentlig hvor mye man vet om ett program og deres muligheter.. :D

Lenke til kommentar

Nei.

:oops: :oops: :oops:

Thnx.. :oops: :oops: :oops:

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke lage en liten database i Access?.... hvis du ikke kan det,så finnes det programmer (databaser), som egner seg godt til dette. Ellers kan du skrive alt ned på papir, så tar du bilde av det med ditt digitale kamera. Så er det bare til å overføre det til PC'en, slik at du kan viske og sånt i paint, så er det bare å printe ut etter behov... :yes: Men helst seriøst så tror jeg kanskje Media Player 9 har noe av det du leter etter. Jeg har ikke sjekket om man kan printe ut noen lister eller html sider, men sorteringen er uansett helt genial. Forbedret mye siden WMP8

Lenke til kommentar
Ellers kan du skrive alt ned på papir, så tar du bilde av det med ditt digitale kamera. Så er det bare til å overføre det til PC'en, slik at du kan viske og sånt i paint, så er det bare å printe ut etter behov...

Er du mann nok til og gjøre det, skal du få komme og besøke meg, og fikse litt opp i min liste.. Du skal heller få en cola av meg.. hehe. :woot:

Lenke til kommentar

Så lenge det er snakk om Coca-Cola :D

Tror nok ikke at jeg vil gjøre noe så dumt, selv om det var mitt eget forslag. Egentlig så synes jeg at min Access idè er ganske god, men det krever også litt kompetanse. Jeg synes bare at det er litt greit å lage databasen selv, da jeg selv kan velge hvilken informasjon jeg vil ha med, og hvordan jeg vil fremstille den. Så kan jeg til slutt legge til nyttige funksjoner som å printe lister alfabetisk, printe egenkomponerte lister, printe etter artist, sang, cd'er... Det er mye kjekt man kan gjøre, kanskje "kjekt" er litt feil ord, da jeg egentlig ikke synes det er kjekt å lage en database. Men når jeg er ferdig, så har jeg et produkt jeg kan bruke effektivt, er det noe jeg mangler, eller noe som er galt, så kan jeg selv fikse på det. Fint produkt, selv om det er laget av Microsoft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...