Gå til innhold

Blir dagens nye gamere bare bortskjemte?

Anbefalte innlegg

EH.................... Incoming bra??? :lol:

Sorry å sei det men, det trur eg e det versta søkkespelet som eg någen gong har prøvd. Fekk det men Banshee kortet mitt, søkka någe så inni........."hrm kremt" ja så va det sagt.

Trur eg klarte ein halv runde før eg gjekk leie. :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Incoming er etter min mening et ganske godt spill. Har runna det, tror jeg, og må si det ga en ganske god spillopplevelse. Syns at det ikke hadde noen historie. Grafikk og lyd var svært bra. Har ikke akkurat fått ekstremt god kritikk, men den er langt fra dårlig.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt siden jeg var en 6/7år (er nå 16) på amiga tida. Må si jeg savner fremdeles endel av klassikerne - nevne i fleng; Quest for glory1-4,larry, colonization, civilization (skjønte ikke så alt for meget av dette spillet på den tiden må jeg desverre si), Pirates, oil imperium, setlers, lotus 1-3, brutal homicide, north'n south, moonstone, monkey island 1-2 warcraft2, bandit kings + m.fler.

Selv nå som jeg sitter her å spiller de fleste nye spillene som kommer ut. Så har jeg aldri hatt noe problem med å ta meg etpar kvelder å spille di gamle spilla. Jeg har ikke enda blitt skuffa av spilla når jeg har prøvd de igjenn, snarere tvert imot. Det er ikke rent skjeldent at jeg drar frem amigaen og hiver opp brutal homicide og spiller mot noen venner, eller bandit kings for den del. Selv om jeg synst ingenting av det nye overgår hvor underholdende det var å spille disse gamle spillene så tror jeg jeg vil tenke det samme om morrowind om en 5/6år.

Lenke til kommentar

Man KAN ganske enkelt ikke bli skuffet av spill som Monkey Island som er gjennomsyret av så forbasket herlig humor og musikk :D

Jeg husker når jeg spilte Bladerunner. Det var ganske nytt da jeg kjøpte det. Det hadde på tross av det elendig grafikk, men atmosfæren.. den var, og er, enestående. De lyktes i å lage et Bladerunner spill som ikke fulgte filmen blindt (jeg elsker Bladerunner forever).

Ellers har jeg spilt siden før Vic 20, og fikk vel de første hakesleppene med Commodore 64, som kunne levere mange knakende gode spill. Med Amiga 500 begynte kravene å stige..

Men - ikke glem at AI og fysikk spiller en vel så stor rolle som historie, atmosfære og grafikk i moderne spill. I så måte stikker f.eks. Half-Life 2 seg ut da det viser seg å ha en vanvittig bra fysisk modellering og AI. Der får vi for en gangs skyld i både pose og sekk.

Skal vi tro hypen.

Lenke til kommentar
Hvis dette er dine forslag til klassikere, har du et ganske snevert spillbibliotek. Ingen av disse spillene er banebrytende på noen måte og kommer til å bli overgått til neste år.

Ok, dårlige eksempler(vertfall C&C). Men jeg håper du forstod poenget; spill som er på topp idag vil sansyndligvis bli glemt av neste genrasjon. Og da vil dagens gamere klage akkurat som dere gjør nå.

Tror dette har mere med mennesklig natur enn utviklingen i spillindustrien å gjøre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...