bureaucrator Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Snuser litt på Abits IC7-hovedkort. Fire spørsmål: 1. Jeg har lest en del tester av IC7-G. Slik jeg forstår, atskiller dette kortet seg fra IC7 bare ved en del EKSTRA funksjoner, uten at selve prosessor/minne-ytelsen, inkludert overklokkingspotensiale, påvirkes. Stemmer dette? 2. Kjører noen av dere dette (eventuelt andre kort) stabilt på 1 Ghz FSB uten vannkjøling. Kjører dere i såfall med Intels medfølgende vifte? 3. Når kortet klokkes til 1 Ghz FSB (det er dette jeg er interessert i, det markerer en slags symbolsk terskel...), hvordan kan minnet kjøres synkront med dette? Kan minnet stilles høyere enn 400 Mhz? 4. Har noen av dere prøvd Corsairs Twinx LL 3200 brikker med dette kortet? Evt. andre anbefalinger? (Litt mange spørsmål, sorry...) Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 1. Ja, det er kunn noen ekstra ting som skiller dem. Det er gigalan, silicon image 2 kanals s-ata raid kontroller og en medfølgende ATA100>S-ATA adapter. 2. Ja. Foruten meg selv så kjører også 2 kompiser av meg IC7/IC7-G og vi kjører alle over 1GHz fsb. 2 av oss med boxed kjøler, på 2.4C og 2.6C. 3. Ja, hvis minnet ditt greier DDR500 så. Forøvrig så er det liten ytelseforskjell på å kjøre minnet på 1:1 vs 5:4 har tester vist. 4. Sikkert, men personlig har jeg bare testet Twinmos/winbond PC3200 og Geil PC3200. Ingen av dem klarer DDR500. Edit: spelling Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Som nevnt i en annen post skall jeg prøve å sette opp en test med flere typer minne i neste uke, kan nevne at jeg kjører med geil ram på 470mhz stabilt for tiden. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 1. Det er bare innebygget Gigabit LAN og ekstra SATA kontroller. Også følger det med SATA til PATA adapter. 2. Jeg kjører på 250 FSB (1 GHz QDR) med en Zalman 7000 ALCU. Jeg er sikker på at dette kunne gått med boxed også. 3. Hvis du kjører minnet synkront på 250 MHz FSB så vil det si at minnet kjører DDR 500. Dette er ganske vanskelig å få til, i hvertfall uten å voltmodde hovedkortet. Kingston kommer med noen DDR 500 brikker som skal klare dette på lavere volt men med grusomt høy latency (3-4-4-8 tror jeg det var ). 4. Nei sorry, kjører Twinmos med Winbond jeg (5:4 forhold til CPU, dvs 200 MHz dvs DDR 400 @ 2-3-2-5). Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Mange takk, alle sammen. Dette var faktisk svært informativt. :smile: Mht. minnetesten din, snekkern'n: det ville være interessant å se hva som gir mest effekt: minne som kan kjøre synkront på 500 Mhz med høy latens, eller minne som kan kjøre med veldig lav latens på 400 (altså, f. eks. de nye Kingston-brikkene mot f.eks. Corsairs Twinx LL...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå