Gå til innhold

Photoshop Størrelse redigering

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg sitter nå på @fuk lan og trenger hjelp til en "creative compo"!

Jeg har laget en deilig logg for og si det sånn! Men får ikke størrelsen på det til og bli 1920x1080 eller 1280x1024! Jeg bruker PhotoShop cs4 men skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det?

MhV Exoonor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må gå til "Image/Image size..." i menyen.

Så skriver du inn den bredden/høyden du vil ha på bildet.

Hvis ikke sideforholdene blir riktig fordi bildet har feil proposjoner, så må bildet beskjæres.

Dette gjøres ved å velge "Crop Tool"

Raskt forklart.. men er litt sent/tidlig nå...

Lenke til kommentar

Tenker du nå på å endre størrelsen til et dokument du allerede har eller opprette et dokument?

Skal du endre størrelsen til et allerede opprettet dokument gjør du følgende:

I menylinjen trykker du på Image->Image Size

Har du rett aspect er det bare å skrive inn hvor mange pixler du vil ha, og hvis det ikke stemmer må du trykke på den lille grå kjettingbiten på høyre siden, slik at du kan endre størrelsen individuelt.

Så så enkelt er det. (hvis jeg forstod hva du lurte på)

Edit: For sent ute der gitt!

Endret av siggii
Lenke til kommentar

Tenker du nå på å endre størrelsen til et dokument du allerede har eller opprette et dokument?

Skal du endre størrelsen til et allerede opprettet dokument gjør du følgende:

I menylinjen trykker du på Image->Image Size

Har du rett aspect er det bare å skrive inn hvor mange pixler du vil ha, og hvis det ikke stemmer må du trykke på den lille grå kjettingbiten på høyre siden, slik at du kan endre størrelsen individuelt.

Så så enkelt er det. (hvis jeg forstod hva du lurte på)

Edit: For sent ute der gitt!

Har prøvd alt det der, men det blir ikke sånn det skal! Det skal ha mer pixler enn det har!! Og når jeg gjør det så kommer det beskjærte/gjemte bildene fram som jeg har plassert utenfor ruten :S ?

Lenke til kommentar

Det at det beskjærte bildet kommer frem er nok på grunn av at du hadde annet størrelseforhold på bildet før du lagde det i den størrelsen du vil ha.

Har du prøvd å lage et nytt dokument for så å kopiere alle layerene fra det gamel over i det nye da? Kan være en enkel og effektiv løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...