Gå til innhold

Problem PC!

Anbefalte innlegg

Har store problemer med en helt ny pc med følgende spesifikasjoner:

AMD Athlon XP2600+ 2.083 GHz 333 MHz bus

GlobalWin CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA

EPoX EP-8RDA+ hovedkort Socket A, LAN

DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5

Asus V9280 GeForce4 Ti4200-8X 128MB DDR

Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM

For det første er det umulig å installere Windows XP eller 2000 på den, første gang fikk vi problemer med at enkelte filer ikke kunne bli kopiert, og senere fikk vi blåskjerm med forskjellige feilmeldinger under installasjonene, både for XP og 2000.

Til slutt prøvde vi med windows98 som ble installert uten problemer. Men maskina er utrolig ustabil, windows henger seg, blåskjerm osv og alt går veldig treigt.

Ettersom vi får problemer allerede under installasjon, vil jeg ikke tro at det har noe med drivere å gjøre.

Noen som har forslag på hva som kan være feil. Har ikke forsøkt med å bytte RAM brikke, kan problemet ligge der??

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at det er problemet. Temp ligger stabilt rundt 50 grader.

Forsøkte med å flashe til nyeste bios nå også, men ikke noe forbedring.

Får ikke blåskjerm under installasjon av windows 2000 nå, men får feil undervegs fordi den ikke klarer å kopiere filene..Og det er ikke noe feil med cden, har prøvd flere forskjellige =(

Lenke til kommentar

Redd for at du må prøve en og en del. Har du tilgang på en PC til? Da skal du raskt (?) finne ut hvor feilen ligger, og ja, det må være AMD :o

Forrresten, en kompis var borti nesten samme problemet, da var skjermkortet monter litt skevt (hjemmelaget kabinett :D )

Lenke til kommentar

Høres ut som ram på meg... se om du finner en butikk i nærheten som har ram brikker og test... Hadde noe lignende problem, og det var ram, mitt problem var at hk skulle ta sdram, men det funket ikke som det skulle, så jeg byttet til ddr... Det samme skjedde igjen da ram var overklokket som default på det nye hk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...