PelleP Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Hvordan kan jeg finne ut hvilken versjon av MSDOS jeg har på PC-en. Jeg har W98. Hvordan får jeg erstattet den med en nyere versjon? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 7.10 tror jeg. Det finnes ikke noen nyere . Hvorfor vil du vite dette? Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Takk, takk! Nei, jeg har versjon 4.10. Grunnen til at jeg vil vite det er at jeg prøver å isntallere et PCMCIA-kort på min notebook og jeg får det ikke til. Noen av den programvaren som jeg fikk sammen med driveren krever at man har minst versjon.... husker ikke i farten. Jeg håper at en nyere versjon av MSDOS kan løse problemet. Lenke til kommentar
theGeir Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Nei, du har IKKE MS-DOS versjon 4.10. Den siste ordentlige versjonen av MS-DOS som ble laget tror jeg var 6.22. Du har win98 og det er WINDOWS versjon 4.10. Windows 95 og 98 har en strippet versjon av MS-DOS som kalles MS-DOS 7 MS-DOS'en i win98 kalles nok 7.10 eller noe sånt, og er den aller nyeste versjonen som er laget. Problemene dine med PCMCIA-kortet har nok ikke noe med dos-versjonen å gjøre. Hvis det virkelig ER dos-versjonen som er problemet så har du for NY dos, og det betyr ganske enkelt at driverne ikke støtter win98 i det hele tatt. Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Javel, da var jeg virkelig på vilspor. Men jeg har faktisk snakket med en selger på MPX og han sa at det godt kunne være MSDOS versjonen som var problemet. Han jattet vel antakelig bare med. Det er imidlertid neppe noen tvil om at driverne skal støtte W98, problemet ligger noe annet sted tror jeg. For øvrig så klarte jeg faktisk å installere kortet igår. Ved en rein feiltakelse hoppet jeg over noen filer ved installasjonen og plutselig "fungerer denne enheten som den skal". Ja det vil si den gjør jo egentlig ikke det, den fungerer ikke i det hele tatt. Jeg tenker at jeg poster et nytt tema om den saken ettersom det ikke passer på denne delen av forumet. Det blir nok etter ferien. Takk skal dere ha så langt. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 "programvare" er kategorien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg