metrom Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Har planer om å kjøpe en PowerBook 15" i USA, men den kommer jo selvfølgelig ikke med et norskt tastatur. Er det mulig å bytte dette når jeg kommer tilbake til Norge, og hvor mye vil dette eventuelt koste? mvh metrom Lenke til kommentar
toretors Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Tror det vil være lurer å bare kjøpe i norge da, jeg har ikke peiling på dette men vil tro at deler som norsk utgave av tastaturet ikke er det enkleste å få tak i, og det kommer isåfall til å koste endel ja. Lenke til kommentar
nilka Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Hadde samme situasjon for ca 1 år siden, da min 15" powerbook har japansk tastatur. Jeg ringte litt rundt til forskjellige steder og fikk oppgitt at de da kunne skaffe tastatur, men at det ville ta litt tid og at det kom til å koste meg ca 2.000,- Jeg synes dette var ganske uaktuelt og holdt meg til mitt japanske tastatur. Jeg har også en maskin med amerikansk tastatur og min erfaring med tanke på dette er at det kun er små forskjeller som ikke skaffer noe problem. Når du har på norsk tastaturoppsett i OS X er de norske bokstavene der de skal være uansett. Det er i alle fall min erfaring Lenke til kommentar
metrom Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Når du har på norsk tastaturoppsett i OS X er de norske bokstavene der de skal være uansett. Det er i alle fall min erfaring så det er det samme tastaturet, bare med litt forskjellig trykt ovenpå? mangler liksom ingen taster? er det flere forskjeller enn tastene for ÆØÅ? Lenke til kommentar
macrules Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Kona er russisk og ville ha russiske bokstaver på tastaturet. Dette et tastatur til en gammel imac. Bestilte da klistremerker via internett (husker ikke adressen). Disse er gjennomsiktige og klebes ganske enkelt på tastene. Så man kan se både de norske og de russiske bokstavene. Works for her :wink: Lenke til kommentar
segrov Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 er det flere forskjeller enn tastene for ÆØÅ? Ja, det er mange forskjellige taster. Alle numeriske, alfakrøll og andre tegn. Det er lettere å bruke orginalt tastatur og lære seg hvor æ, ø og å ligger en å lære seg hvor de norske tegnene ligger... Lenke til kommentar
metrom Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 hvordan skriver du æøå? Lenke til kommentar
macrules Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Først skifter man til norsk tegnsett. Dette gjøres i (Har engelsk os) system preferences. Klikk på international. (Ikonet har flagg som symbol) Input meny. Der finner man norsk tastatur. Huk av for de forskjellige språkene du vil kunne velge mellom. Har du fler enn ett språk huket av ser du ett flagg helt øverst på skjermen. Der kan du skifte mellom språkene eller du kan bruke taste-kombinasjonen command+space. (Command er den med eple-symbol) Når dette er gjort kan du åpne programmet "key Caps" som ligger i utillity mappen. (Sikkert verktøy mappa på norsk) Der ser du hvor de forskjellige tastene/tegnene ligger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå