Kjellis Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Har kjøpt meg s-ata hd. Jeg har kun denne s-ata disken i maskina (120gb). Booter opp med winXP cd, og innstallasjon starter som normalt, men der jeg skal angi hd innstallasjonsplass, så finner den ikke hd'n. "No hd devices installed". Arghhhh.....! Noen tips? Hd'n blir lista i bios ved oppstart, og da jeg testa å innstallere win98, så fant den disken!! Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Helt i starten av xp-innstalleringa, med en gang du får se den første blåe bakgrunnen, så ser du at det står noe sånt som: Press F(husker hvilken av F'ene d er) to install SCSI driver or RAID driver". Da skal du trykke på den F'en som d står og du følger anvisningene på skjermen. Men du har kanskje allerede gjort dette? Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Hmm---- tviler på at tipset til han over vil fungere... siden disken er s-ata. og da windows xp kom var jo ikke akkurat støtten lagt inn i windows... synes å ha lest en plass her på forumet at du må ha en vanlig ATA disk til operativsystem (rett meg om jeg tar feil). Lenke til kommentar
president Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Du tar feil. Sett inn en diskett med driveren etter å ha trykket F-et-eller-annet så er det bare å installere i vei. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Helt i starten av xp-innstalleringa, med en gang du får se den første blåe bakgrunnen, så ser du at det står noe sånt som: Press F(husker hvilken av F'ene d er) to install SCSI driver or RAID driver". Da skal du trykke på den F'en som d står og du følger anvisningene på skjermen. Men du har kanskje allerede gjort dette? Gjorde d ja (F6).... uten hell! Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Du tar feil. Sett inn en diskett med driveren etter å ha trykket F-et-eller-annet så er det bare å installere i vei. Tror du er inne på noe........går an å spesifisere "location/hd" og får beskjed om å sette inn diskett a: - men hvilken diskett/driver?? Kan du spesifisere driver noe mer? Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Du tar feil. Sett inn en diskett med driveren etter å ha trykket F-et-eller-annet så er det bare å installere i vei. Tror du er inne på noe........går an å spesifisere "location/hd" og får beskjed om å sette inn diskett a: - men hvilken diskett/driver?? Kan du spesifisere driver noe mer? Fikk du ikke med en driverdiskett til hk'et eller disken din? Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Du tar feil. Sett inn en diskett med driveren etter å ha trykket F-et-eller-annet så er det bare å installere i vei. Tror du er inne på noe........går an å spesifisere "location/hd" og får beskjed om å sette inn diskett a: - men hvilken diskett/driver?? Kan du spesifisere driver noe mer? Fikk du ikke med en driverdiskett til hk'et eller disken din? Fulgte med driver-cd til hk't ja, samt en diskett fra Silicon image: "Host adapter Device Driver" - ikke sikker på ka d er :-? Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Du har drivere på HK-CD`en din; kopier de over på diskett, trykk F6, senere blir du spurt om disketten Drivere er S-ATA... Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Silicon Image lager s-ata kontrollere. Disketten som det står på putter du i etter at du har trykt f6 Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Epox 8RDA3+ har kun S-ATA RAID du må altså ha to S-ATA disker eller kjøpe en S-ATA pci kontroller. Dette fikk jeg også erfare Lenke til kommentar
joka Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Fulgte med driver-cd til hk't ja, samt en diskett fra Silicon image: "Host adapter Device Driver" - ikke sikker på ka d er det er den disketten du skal bruke etter at du har trykket F6.... det er driveren til S-ata kontrolleren (host adapter) Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Epox 8RDA3+ har kun S-ATA RAID du må altså ha to S-ATA disker eller kjøpe en S-ATA pci kontroller. Dette fikk jeg også erfare Satt inn den Silicon disketten og alt ordna seg. Du trenger IKKE å ha 2 s-ata disker. Som sagt fikk jeg innstallert diskEN min da jeg satt i disketten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå