Gå til innhold

Can you prove there is a God?"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du sett postene her inne? De fleste går ut på at folk utfordrer religion. Det er ikketroende som starter de fleste diskusjonene og krever svar. Så gjør verden en tjeneste og slutt å stille spørsmål rundt noe du ikke engang tror på så går nok alt så mye bedre... dust!

Hvis du legger merke til hva religiøse skrullinger skriver her på forumet, så er det alltid bombastiske og skråsikre uttalelser.

Slik som:

-Det finnes bare en gud (basta!)

-Min religion er sannheten (basta!)

-Min gud er riktig fordi det står det i de hellige skrifter

-Alle andre guder er avguder

Så kan du se hva alle som ikke er religiøse skrullinger skriver:

-Min mening....

-Jeg tror...

-Jeg, som da er ateist, føler...

-Mener selv religioner er oppspinn...

Ganske radikal forskjell!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Så gjør verden en tjeneste og slutt å stille spørsmål rundt noe du ikke engang tror på så går nok alt så mye bedre... dust!

Haha, hør på deg selv! "Slutt å stille spørsmål rundt noe du ikke engang tror på"... Haha! Det er dette som heter skeptisisme, det å ha "sunn fornuft", det å være reflektert, det å evne å gjøre en vel-overveid vurdering. Ble du født som en slik... "dust"? :thumbup:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har du sett postene her inne? De fleste går ut på at folk utfordrer religion. Det er ikketroende som starter de fleste diskusjonene og krever svar. Så gjør verden en tjeneste og slutt å stille spørsmål rundt noe du ikke engang tror på så går nok alt så mye bedre... dust!

Hvis du legger merke til hva religiøse skrullinger skriver her på forumet, så er det alltid bombastiske og skråsikre uttalelser.

Slik som:

-Det finnes bare en gud (basta!)

-Min religion er sannheten (basta!)

-Min gud er riktig fordi det står det i de hellige skrifter

-Alle andre guder er avguder

Så kan du se hva alle som ikke er religiøse skrullinger skriver:

-Min mening....

-Jeg tror...

-Jeg, som da er ateist, føler...

-Mener selv religioner er oppspinn...

Ganske radikal forskjell!

Ikke sant ? Enkelte muslimer på dette forumet, uten å nevne noen navn, selvom det er ganske åpenbart, skriver at de VET at Gud/Allah fins, de VET at Jesus var en profet etc., men det er overhodet ikke mitt syn. Jeg tror også de fleste andre kristne deler det synet.

Edit: Må legge til at du også tar feil angående ateistene her. Slik skriver mange av ateistene:

-Gud fins ikke.

-Jeg er rasjonell, men det er ikke du.

-Gud er ond, selvom jeg selv ikke egentlig har noen basis for å skille mellom hva som er godt eller ondt. Jeg vet hva det vil si å være perfekt, selvom ingenting i universet er perfekt.

The list goes on ..

Endret av Ahava
Lenke til kommentar

Greit om du tror på noe, men selv om noen fikk deg til å tro på det, så trenger du ikke få alle andre til å tro på det også! Gjør oss en tjeneste og forsvinn

Hvor er spørsmålet mitt? Jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen.

Jeg synes bare trådstarter burde få seg en annen hobby enn å prøve å få folk til å konvertere via et diskusjonsforum (der han ikke vil diskutere engang).

Endret av Julian666
Lenke til kommentar

hypotesen om alt, like overbevisende som første innlegg.

Det er kun et populærvitenskapelig program, men det ligger jo utvilsomt mye tung fysikk bak. Oversettelsen eller valget av tittel kunne jo utvilsomt vært bedre, men har du noe konkret å komme med med tanke på innholdet?

ehh... det jeg skrev??? Det gir ingen mening å prøve å utdype at en hypotese er noe mer enn en hypotese.

Og religion er liksom ikke en hypotese?

OMGGGGGGGGGGGGGGGGG nå blir jeg snart gal av disse islampostene

Det eneste som er verre enn dette må være Peace2's fornektelse av ethvert argument ved å sitere koranen når ingen spurte han

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...